geen vast schema

Hoi allemaal!

Ik vraag me de laatste tijd steeds iets af: is het normaal dat mijn dochter (7 mnd)(nog) geen vast eet-slaapritme heeft? Hetgeen ze eet is wel elke dag hetzelfde, haar uren slaap per dag ook, alleen komt het vaak voor dat ze de ene keer haar fles voor haar slaapje krijgt, de andere keer erna, zo ook met haar fruit en tussendoortje. Het heeft eigenlijk allemaal te maken met het tijdstip dat ze wakker wordt uit haar ochtendslaapje. Ze komt s'ochtends meestal om 630, krijgt om 700 de fles, om ong. 745 leg ik haar weer in bed en dan slaapt ze de ene keer tot 845 en de andere keer tot 1000. Tussendoor haar slaapjes rekken/inkorten om op dezelfde tijd terecht te komen helpt niet want na 2 uur wakker is ze echt moe en na een uur het tegenovergestelde. Ze slaapt per keer ook precies anderhalf uur! De ene keer eindigt ze dus met haar slaapjes om 330 en moet ze daarna eigenlijk nog wel een keer want een ruk van 4 uur kan ze niet maken en de andere keer eindigt ze om 1700 wat eigenlijk precies goed is. Tussen die slaapjes geef ik haar eten/ drinken dat dus vaak qua tijd verschilt.Dus de ene keer krijgt ze haar boterhammetje als ze net wakker is en de andere keer gaat ze vlak na de boterham haar bed in. Ben ik nou de enige die hier tegen aan loopt? Op zich is het geen levensgroot probleem maar ik vroeg me toch af of het niet belangrijker voor haar is dat ik een echt vast ritme hanteer.
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hoi Emmetje,

Wij hebben precies hetzelfde met mijn zoontje van 9 maanden. Het hangt er helemaal vanaf hoe laat hij wakker wordt in de ochtend. Soms om kwart over 6, soms om 7 uur. En daardoor krijgt hij soms voor het slapen te eten en soms daarna. Ik vind het ook altijd erg prettig als hij zo rond 1700 uur wakker wordt want dan kan hij wakker blijven tot hij naar bed gaat om half 8. Ook hij kan geen ruk aan van 4 uur achter elkaar wakker zijn. Ik heb geprobeerd dit strakker aan te houden maar na een paar dagen had ik het al laten schieten...het werkt voor ons beter om te kijken op die dag zelf wat mijn zoontje allemaal wil! Het zal vast wel een keer goedkomen toch?
Succes!

groetjes
 
Bij ons is het met onze dochter net zo. Ligt er maar net aan hoe laat ze 's morgen wakker wordt en wanneer ze dan weer naar bed gaat, etc. Ik merk niet aan haar dat ze hier last van heeft. Het enige regelmatige is het avondeten om ca. 17.15 uur en de laatste fles om 19.00 uur.
 
Mijn zoontje is bijna 7 maanden en maakt overdag 3 slaapjes. Om 9.00 uur ongeveer 1 uurtje. Dan om 13.00 uur een uurtje (soms 2) en om 17.30 een 3 kwartier. Het CB vertelde mij dat niet alle baby's zoveel slapen. Ik moet je zeggen dat ik blij ben dat hij om 20.00 uur doorslaapt tot 7.00 uur. Ik maak me er niet druk om. Als een kind slaap heeft merk je dat van zelf. Succes
 
bij mijn dochtertje bijna 7 maanden is het slapen ook wel heel verschillend,maar toch houd ik mij aan vaste tijdstippen voor haar voedingen denk wel dat dat heel belangrijk is voor onze kleintjes, zo krijgt ze rond 12u haat patatjes en rond 16u30 haar fruitpap soms vervroegd of verlaat het wel een half uurtje maar meer ook ni en zij went daar aan en weet al wel goed wanneer het etenstijd is.en zo kan ze zelf haar tijd ertussen verdelen in spelen en slapen hoe ze wil
 
Hoi allemaal! Bedankt voor de reacties. Gelukkig ben ik niet de enige waarbij het schema niet altijd heel stabiel is. De 2e anoniem dacht geloof ik dat het alleen over een slaap-schema-probleem ging, maar dat is dus niet zo. Wat betreft de papatjes, waar zag je dat staan dan? Wendy heeft het over patatjes (kon ik me ook al niet voorstellen, maar ja)en verderop in een ander stukje heeft wendy het inderdaad over patetjes ofzo, ook waarschijnlijk patatjes. Wendy, je meent toch niet echt dat je je kindje van 7 mnd patatjes geeft he? Zoals jij het schrijft krijgt je dochter die elke dag. Of worden we hier in de maling genomen en is het alleen maar iemands idee om een discussie aan te gaan? Hopelijk horen we het van Wendy...
Nogmaals bedankt allemaal en succes met julie kleintjes!
 
Terug
Bovenaan