Geen verweking of ontsluiting

<p>Hey mama's</p><p>Ik ben bijna 39w zwanger en heb nog niks van ontsluiting of verweking. Hebben jullie tips om dit op gang te brengen? Ik zit in een serieuze dip de laatste weken door de constante pijn, het gebrek aan slaap, niet in de spiegel kunnen kijken zonder me slecht te voelen... het mag echt wel gedaan zijn nu.</p><p>Ananas, tonic, seks, wandelen, curb walking, squats, frambozenbladthee... het doet allemaal niks. Wat hielp bij jullie?</p>

Hoe weet je dat je geen verweking of ontsluiting heb? Ik ben vandaag 38 weken en er helemaal zat van net als jij. Morgen weer controle en zal eens vragen hoe het verder gaat maar kan me van vorige zwangerschap niet herinneren dat de VK dat controleert. Allen de gyn deed dat toen ik om inleiden vroeg bij 38 weken.

Ik heb geen tips voor je, probeer dezelfde dingen als jij en niks helpt helaas.

Balen dat je je zo slecht voelt. Helaas weet ik wat je meemaakt alleen ben ik pas 35 weken.. Slaap al 3 nachten slecht door buikpijn en krampen.. Vandaag ook overdag heel veel pijn..

Ik zou niet weten om het opgang te brengen.. Ik denk dat het komt wanneer het kindje er klaar voor is. En idd zoals meerdere al zeggen andera vragen om inleiden dat is dat de enige optie denk..

Ik weet wel dat er heel snel verandering in kan komen. Bij mijn vorige zwangerschap zat de verloskundige te vertellen. Dan ze iemand had gezien voor te strippen, maar dat lukte nog niet, want alles zat nog potdicht. En ‘s avonds werd ze gebeld door diegene dat het begonnen was.

Hier bijna 39 weken, en met een peuter en een kleuter en allerlei pijntjes hoop ik ook dat ze niet lang meer op zich laat wachten. Bij de vorige zwangerschappen ben ik ingeleid vanwege de hoge bloeddruk, maar pas na de 40 weken. Ik zou toch wel graag een spontane bevalling hebben, dus ik wacht het nog even af.

Mijn vroedvrouw zei onlangs nog dat als er bij mij definitief over inleiden werd gesproken (het onderwerp was al eens ter sprake gekomen tijdens een controle bij de gyn), ik een berichtje naar haar mocht sturen en dat ze tips zou geven over hoe ik het zelf al wat op gang zou kunnen brengen om niet van 0 te hoeven starten bij de inleiding. Ze had het toen al kort over voetreflexologie. Misschien is dat iets? Verder had ik er nog geen tips over gevraagd. Ben zelf nu 34 weken dus heb sowieso nog een paar weken te gaan. Kan me voorstellen dat je het zo stilaan helemaal hebt gehad. Veel succes nog!

Wat kan het dan lang duren he? Hopelijk komt je kleintje snel. Het kan zomaar ineens wel zo zijn. Ik ben met 35 weken bevallen, ene dag niks te voelen, andere dag zonder dat ik het doorhad 5 cm ontsluiting (ja menstruatiekrampjes en gerommel). Morgen kan zomaar jouw dag zijn. Ik duim voor je!

Het kan razendsnel gaan hoor. Ik ben met 39.6 bij de verloskundige geweest, nog geen ontsluiting. Toch begon die avond de bevalling en de volgende ochtend is m'n dochter geboren. Dus het kan zomaar dat jouw kindje er morgen gewoon is!!

Je bent nog 'maar' 39 weken. De laatste loodjes zijn zwaar, maar verwacht gewoon niet dat je eerder dan 40 weken bevalt. Dat scheelt al zoveel in je mindset. Zoveel vrouwen denken te bevallen rond de 38 weken, maar als het dan ineens tot 41 weken duurt, zijn die laatste weken mega zwaar. Ik verwachtte het gewoon niet eerder dan de uitgerekende datum, en dan was het al veel beter vol te houden ofzo!

Terug
Bovenaan