geen voeding lusten

Hallo,
Op het moment zorg ik voor het kindje van mijn vriendin, omdat zij het niet meer zag zitten. Hij heeft een week in het ziekenhuis gelegen omdat hij niet meer dronk, toen ging het weer goed, thuisgekomen ging het weer niet... Het ligt voor een gedeelte aan de wisselwerking, maar ook lijkt hij de melk echt niet te lusten (frios 1 en nutrilon, ook comfort geprobeerd, en allergycare) Wie heeft hier ervaring mee? Het mannetje is nu 14 weknoud.
Bedankt.
Anne
 
Ik heb gehoord adt Frisolac, iets lekkerder van smaak zou moeten zijn, ik weet niet of dit klopt! daarnaast zou ik anders advies van consultatie bureau vragen. daar kan iedereen naar toe bellen die vragen heeft over kind/opvoeding/voeding.Succes.
 
Die van mij vond Simulac heel erg lekker. Dat is een grote bus voeding, ook niet zo duur. Hij at het zo weg. Hij kreeg alleen last van obstipatie (ook met alle andere voeding, behalve Friso Comfort, dat gebruik ik nu). Dus ik ben ermee gestopt. Mocht je het proberen, dan moet je weten dat het niet 30ml per schepje is, maar 60ml (het zijn grote schepjes). Wat goed van je, dat je je vriendin helpt! Ik hoop dat het lukt.

Probeer ook een andere fles als het niet lukt. Die van mij gebruikt een Avent fles. Bij iedere kindje is het verschillend, wat ze prettig vinden.

Groetjes, Meta.
 
Bedankt voor jullie reacties. Mijn vriendin had inmiddels al heel veel hulpinstanties gebeld, maar kreeg niet thuis (huisarts: ach mevrouwtje er zijn heel veel kindjes in de wereld die het met minder moeten doen...) Ook allerlei flessen en spenene ed. lukten niet. Uiteindelijk drinkt hij nu zuigelingenvoeding met nutrix-vanillesmaak en 2 schepjes druivensuiker. Het is gewoon een zoetekauw. Dit vond de cb-arts een goede oplossing, dus iedereen blij.
Ik vind het logisch om mijn vriendin te helpen, al was het wel moeilijk voor me; ik ben ons kindje na een zwangerschap van 18 weken verloren, en haar kind is 1 dag na mijn uitgerekende dag geboren. Onze kinderen hadden dus even oud geweest...
 
Beste Anne,

Wat erg voor je ! Dat je je kindje hebt verloren. Mijn vriendin heeft haar kindje ook pas verloren (na 38 weken zwanger te zijn) en ik vind het moeilijk om met mijn kindje bij haar langs te komen. Knap en lief dat je dan ook op haar wil passen.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan