geen vrienden......

hallo,mammas&pappas,ik heb in het forum'ontwikkeling' mijn verhaal gedaan(na13 jaar heroineverslaaving,eindelijk'clean' door onze 'reddende engel'Jordi(7maanden jong).Nu heb ik alleen heelemaal geen 'normale vriendenkring'  .Ik heb  een dikke streep onder mijn verleeden gezet,dus ook de kontakt met oude 'vienden'(als je ze zo kunt noemen)verbroken.Wie kan ons helpen,wie heeft er een idee hoe wij in kontakt kunnen komen met andere ouders  met kind(eren)op de zelfde leeftijd als onze lieve kleine zoon?     bedankt  voor het"luisteren",groetjes,rozewolk.  
 
hoi,

Eerst een vraagje uit welke regio komen jullie.
En hebben jullie een zwembad in de buurt, want dan zou je erover kunnen denken om op baby zwemmen te gaan met je kleintje en dan kun je daar moeders ontmoeten en ervringen uitdelen. (en wie weet na een tijdje vriendschap)

groetjes sam
 
Hallo,bedankt voor je reaktie,ik kom uit Groningen,en wij hebben een zwembad in de buurt,ik zal morgen gelijk eens kijken of ze er babyzwemmen aanbieden.hoop dat ik er een vriendin,en vriendje voor mijn zoontje aan overhoud.Groetjes,rozewolk.  
 
Hi,

Allereerst mijn complimenten voor het zware gevecht wat jullie geleverd hebben!! Petje af hoor! Fijn dat jullie nu zo kunnen genieten van jullie kind!

Vrienden maken is niet makkelijk..... en je zal best ook nog wel eens tegen de lamp lopen.... Dat bedoel ik niet negatief, maar mensen hebben soms een vooroordeel.... Je zal dus misschien wat harder moeten knokken voor echte vriendschap....

Deze echte vrienden bestaan echter wel!!!!! Bedenk gewoon dat de meeste mensen maar een paar echte vrienden hebben..... de rest zijn kennissen....

Het mooiste zou zijn dat je mensen bij jou in de buurt zou leren kennen... Het is nu nog weer even winter, maar komende zomer gewoon vaak naar kinderspeelplaatsen bij jou in de buurt gaan. Hier ontmoet je dan vaak ouders (en hun kinderen) die waarschijnlijk ook naar dezelfde basisschool gaan als waar jullie straks heengaan.... Dit is natuurlijk nog ruim drie jaar verder.... maar het is heel fijn als je dan al wat mensen kent....

Bij ons in de buurt (noord-holland) spelen de kinderen heel veel buiten en de ouders gaan dan vanzelf bij elkaar in de buurt zitten. Lekker kletsen, koffie leuten en andermans kinderen bewonderen.....

Buurthuizen hebben vaak ook speciale peuteruurtjes, waar je kind fijn met (meestal naast) andere kinderen kan spelen, terwijl de ouders samen koffie drinken.... Ook dan leer je de mensen uit je eigen buurt kennen.
Mijn ervaring is, dat kinderen de buurt verbroederen.... kinderen vinden andere kinderen meestal leuk en willen graag samen spelen....

Zoals jij op dit forum binnen kwam, kan ik ontzettend waarderen!!!! Recht voor z'n raap en eerlijk!

Heel veel succes en geniet van jullie wereldwonder!
Groetjes Nynke
 
hoi,

Naast babyzwemmen kun je misschien ook dingen doen als babymassage, wordt soms nog gedekt door de verzekering ook. En als het weer lekker weer wordt vaak naar buiten naar een park of speeltuin daar kom je ook veel mensen tegen. Een andere leuke manier om mensen te ontmoeten is vrijwilligerswerk, als je daar tijd voor hebt. Na wat kletspraatjes gewoon durven vragen of iemand zin heeft om mee te gaan winkelen of een kop koffie drinken.

Veel succes,
Groetjes Reisa
 
hoi rozewolk
zelf heb ik wel vrienden maar die woonen niet vlak bij we zijn pas verhuisd en soms voel ik me eenzaam mn man werkt en ik zit thuis op zich een luxe maar mis het praatje van alledag wel
ik vind het moeilijk kontact teleggen mensen hebben er geen tijd voor lijkt wel
ook is het moeilijk werk vinden hier (woon in den helder)
maar misschien vind je het leuk om te msn en ?
mn msn = nimfje_61@hotmail.com
zo heb ik wel een aantal vrienden op afstand maar kan toch een praatje maaken
nou ik merk het wel en anders s6 met het op bouwen van een sosiaal leven
 
BEdankt voor al jullie reacties en tips.Ik ben heel blij dat er dus wel mensen zijn die ons ons verleeden vergeven en juist trots op ons zijn,BEDANKT,ik zal al jullie goede ideen allemal proberen te doen.Groetjes,rozewolk.
 
rozewolk,

je bent een kei! Ik ben "alleen maar" verslaafd aan roken en kom er behalve in mijn zwangerschap 2 jaar terug maar niet van af en jij hebt "gewoon"je hele verleden los kunnen laten!
 
Terug
Bovenaan