Geen warm eten meer willen

Hallo,

We hebben weer eens een voedingsprobleem hier. Onze dochter wil al weer een week lang geen avondeten. Eerst at ze met smaak alles op 200 gram en nu niets. Ze wil dr mondje er nog niet voor open doen. Wat ik soms doe is dan een danoontje pakken en dan zonder regelmaat hapje danoontje en hapje groenten. Maar helaas dit wil ze ook niet meer. Ze is inmiddels 11 maanden en volgens mij is het ook een vorm van aandacht. Ook stukjes groenten wil ze trouwens niet, zelf eten ook niet. Niets eigenlijk. En drinken doet ze ook al niet goed. Best lastig dus.
Wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!
 
Hey,

Heel herkenbaar dit probleem. Ik heb hetzelfde met mijn zoontje van 9,5 maand. Soms heeft hij echt van die periodes dat hij geen warm eten wil, alleen maar danoontje of appelmoes. Ook de 1e en laatste fles wil hij niet, of drinkt hij maar half op, hierdoor is hij kleiner en tengerder als normaal. Ik ben toen eens gaan wisselen. Geen frisomelk met rijstebloem meer, maar avond/ochtendpapjes van nestle. Die vind die lekker, vooral die met banaansmaak. Ook heb ik wel eens een beetje pudding bij de frisomelk gedaan, hielp wel, maar niet veel. Tussendoor krijgt hij van mij van die vruchtenmelk van campina. Vind hij ook lekker. Dus wat dat betreft, drinkt hij nu (ff afkloppen) goed.

Wat eten betreft...mja...normaal eet hij met de pot mee, opzich als hij ziet dat wij eten, wil hij van ons bord wel mee eten. De kant en klare potjes vind hij maar bah bah, dus ik geef hem appelmoes erbij. Dat helpt bij hem wel. Ook leid ik hem af, als hij zijn mond weer eens stevig dicht houd met een stuk speelgoed. Dat wil hij dan vasthouden, maar dan zeg ik, eerst hapje eten, en dan doet hij dat. Vervolgens ga ik zo door, totdat hij zijn potje leeg heeft. Ik moet zeggen, de ene dag werkt het, en de andere dag helemaal niet. Ik weet dat het misschien niet de beste manier is, om hem aan het eten te krijgen, maarja ik denk dan maar zo, beter iets binnen als niets. Maar over het algemeen is het bij mijn kleine Ruben zo, als hij ziet dat ik iets eet, wil hij het ook. Maar gelukkig zijn er ook wel perioden dat hij zijn eten verslind en al boos wordt als het niet snel genoeg gaat ! Wat ze tegen mij op het CB hebben gezegd is, dat bij die kleintjes het heel erg wisselt qua eetgedrag. Daar hou ik me dan maar aan vast.

Gr. patricia
 
Terug
Bovenaan