geen warm eten willen

hallo, ik ben een moeder van 3 kids (4, 2.5 en bijna 4 maanden) en de middelste weigert te eten 's avonds. Wat we ook proberen, behalve pannekoeken en een boterham met chocoladepasta, krijgen we er niks in. Overdag eet ze alleen maar flesjes pap en brood zoals eerder genoemd, maar verder niks. Wie heeft er ervaring mee, en heeft er een oplossing? Ook potjes wil ze niet, ik heb ook al geprobeerd om er dan eten van oms in te doen  zodat ze het dan eet, maar nee... Help!!
groetjes Rocketqueen  
 
Hoi,

Zelf heb ik dit probleem niet met onze zoon, maar ken wel iemand die hetzelfde probleem heeft gehad. Zij heeft het opgelost door de groente rauw en eventueel met een dipje te serveren. Hoeft niet iedere dag, maar als je het idee hebt dat ze wat te kort komt kun je het eens een keer proberen. De kinderen waar ik het over heb zijn inmiddels pubers. Ze eten wel warm eten, maar hebben nog steeds een voorkeur voor rauwe groenten.
Vooral in de zomer is deze tip handig.

Misschien kun je er iets mee.
Groetjes, Kat
 
hoi,

ik ken het probleem van niet eten.
onze oudste is nu 2 en half en die eet al vanaf rond 1 jaar niet meer echt warm eten.
ik het begin kon ik hem laten eten door er een toetje etegn over te zetten of vlees maar daar trapt hij niet meer in hij heeft nu zo iets van nou dan niet, en het geen wat ik er mee wil berijken haal ik niet.
nu krijgt hij wel gewoon vlees en een toet.
verder eet hij alleen patat,brood, pannekoeken en soep en verder niets.
en of we nou de hele dag niets geven op brood na of hem gewoon koekjes of chips geven dat maakt allemaal niets uit.

nou succes met je dochtertje en ze zeggen dat het ooit over gaat wanneer zeggen ze alleen er niet bij hihi.
groeten brig,bas en thijs
 
mijn zoontje (22 maanden nu) eet ook heel slecht, en dan weer een dag heel goed, geen peil op te trekken. Soms eet hij alleen de vis, dan weer alleen de aardappels. Moet zeggen dat met eenpansgerechten (spagetti, rijst met saus) het wel beter gaat en hij dan ook wel is wat groenten naar binnen krijgt. Ach ik laat het maar, hij is niet te dun, en zo af en toe eet hij wel goed, zal wel goed zijn zo. Hij krijgt ook altijd nog joghurt toe en dat gaat er meestal nog wel goed in. Het scheelt ook om samen te eten, doen wij eigenlijk altijd, maar als het is een keer niet lukt, eet hij helemaal slecht. Maar goed dat doe je waarschijnlijk al.

Succes,
lia
 
Terug
Bovenaan