Geen warm eten willen!

Hoi allemaal,

Ik wilde vragen of er iemand herkenning ziet in het volgende. Mijn dochtertje is nu 13 maanden, volop haar eigen ik aan het ontwikkelen.
Nu heeft ze sinds een goede maand dat ze bijna geen warm eten meer wil. Ze slaat de lepel/ vork uit mijn hand.
Ik heb al geprobeerd om haar zelf te laten eten maar dat gaat ook niet, ze zit dan alleen de spelen met haar eten. ( te slaan op haar eten, het eten op de grond gooien, fijn knijpen in haar handjes....) Stukjes vlees vind ze wel lekker. Dit eet ze dan ook als enige op. Dit doet ze zelf.
Ook heb ik geprobeerd om de groente en en aardappelen in stukjes te geven zodat zet het zelf kan pakken, maar dit werkt ook niet.
Een boterham eet ze dan wel, maar alleen brood als maaltijd is volgens mij een beetje weinig.
Soms geeft ze ook heel duidelijk aan dat ze in plaats van warm eten fruit wil.

Heeft er iemand een tip voor mij??

Bedankt.

Patricia
 
Alsof ik zit te lezen over mijn eigen zoontje van 16 maanden. Die weigert het ook. Niet iedere dag, maar toch wel vaak genoeg om het vervelend te maken.
Wij hebben nog geen oplossing, maar we proberen wel om er geen punt van te maken. Hij wordt nog niet wakker van de honger, dus zal het allemaal wel meevallen. Ik probeer ook om 'm in ieder geval van iedere soort (groente, aardappel, vlees) een paar happen te laten nemen, al is het maar 1 stukje. De lekkere dingen eet hij wel, hij is bijvoorbeeld gek op bloemkool, dan eet hij wel z'n bord leeg, maar bij nieuwe groente is het een probleem. Maar we dwingen niets en hij krijgt daarna gewoon een toetje. Als we 2 dagen achter elkaar zo'n drama-eet-gebeuren hebben gehad, krijgt hij de 3e dag 's avonds een potje. Dat eet hij wel gewoon op...
 
Hoi Esk,

Bedankt voor je reactie. Lisa wordt nu wel vaker wakker maar of dit komt doordat ze honger heeft is nog niet helemaal duidelijk. Als ik wat warme melk maak is het goed. Ze kan ook wakker worden omdat ze ligt te dromen.
Van potjes moest ze al heel gauw niets van hebben. Ze kan niet tegen de aardappel die in de potjes zit. Ik maak alles al vanaf het begin vers en dat ging voor alsnog goed.
Ik ga dadelijk eens even naar de wijk om te vragen hoe ik het nog anders kan doen.

Groetjes Patries
 
Niet teveel aandacht aan besteden is mijn oplossing. Ik heb hier een echte vleeseter en nu begint hij pas meer te eten. Ik gaf meestal een half potje zodat ik zeker wist dat hij iets van groente binnen kreeg. Mijn zoontje is bijna 2 en ik heb een tijd gehad dat het vlees in de pan bleef eerst de aardappels en dan pas het lekkerst.

Ik zou wel gewoon alles aanbieden, wij hebben zelfs een speelgoed erbij betrokken. Een knuffel die dan het eten gaf of gekke stemmetjes maken en middels een overwant voeden. Nu gaat het vrij goed, groente is nog steeds niet favoriet maar hij eet het wel, geprakt door aardappels en als beloning krijgt hij dan een stukje vlees.

Onze zoon maakte trouwens rond zijn eerste jaar een hele ontwikkeling door, daardoor at en sliep hij ook slechter.
 
Terug
Bovenaan