Geen warm eten!

Hoi
Karlijn van ruim 16 maanden eet geen warm eten meer (alleen worst). Al weken niet. Ze raakt het niet eens aan. Ze ziet het, en begint gelijk 'kaas! kaas!' te roepen en naar de koelkast te wijzen. Voeren helpt niet, zelf eten niet, afleiden niet, 's middags warm eten werkt ook niet, ze vertikt het. Daarbij gooit ze gelijk haar vork, en als het kan ook haar bord op de grond. Nee zeggen en boos worden maakt geen enkele indruk. Dan moet ze maar van tafel, maar op deze manier eet ze dus geen groenten. Ik zit er nu aan te denken om bijvoorbeeld gepureerde groenten op haar brood te geven! Als het nou een dagje was dat ze  niet eet, maar echt weken achter elkaar vind ik gek. Bovendien is ze net 9 kg, bij een lengte van 78 cm dus heel veel  reserve heeft ze niet.
Vooral het op de grond gooien van bord en bestek (en eten natuurlijk) maakt me boos. Ik ben al zeker twee maanden met haar bezig om het haar af te leren maar ze kijkt me recht aan met haar bord (of eten of vork) boven de vloer, zegt 'nee'en zwiep! daar belandt het hele zaakje weer op de grond. Poes blij (ha, extra voer!), en wij weer aan het dweilen!
What to do? Het lijkt er wel op dat ze het concept 'nee' op zich snapt, maar of ze er al naar kan handelen weet ik niet.

En hoe krijg ik er een beetje groente in?

groetjes
Jeanette

ik hoop dat ik de gouden tip heb voor jullie!
Sam is nu 16 maanden en eet ook geen hap aan tafel..nu heb ik "geluk" dat hij zelf nog niet kan eten met een vork of iets dergelijks want hij gaat met eten voor zijn neus alles met zijn handen eten en zitten klieren dus ik voer m nog...

Wat ik dus doe:   Ik zet hem voor de televisie met zijn favoriete dvd op zodat ie afgeleid is..dan ga ik bij hem zitten en dan geef ik hem elke keer een hap. Dat gaat prima en hij eet dan een half potje in 1 keer weg (een hele krijg ik er sowieso niet in)
Dan zeg ik vaak: goed zo!!! Jij bent een goede eter hoor! Maar hij is zo verdwaald in zijn dvd dat dat eten er bijna ongemerkt in gaat...

Waarschijnlijk is dit niet DE manier volgens het CB omdat ze aan tafel moeten zitten maar ik heb liever dat hij gewoon eet dan dat hij aan tafel zit.

Nog even wat: Wat ik ook doe is sam 's morgens lekker rond laten lopen als hij wakker wordt en dan als hij aant spelen is ga ik even bij hem zitten en voer hem stukjes brood..ja....of als hij even bij de tafel staat gaat er weer een stukje brood in...zo gaan er (weer bijna ongemerkt) 2 boterhammen in en weet ik zeker dat hij toch genoeg eet per dag :)

Hoop echt dat je hier wat aan hebt!!

gr angela

Sjonge jonge, wat lopen de kindjes toch gelijk!

Onze dame kan ook behoorlijk gek doen wat avond eten betreft.
Daarom zijn we de avond voeding nu echt aan het afbouwen en krijgt ze overdag niet veel snaaierij meer. Alleen wat ze echt nodig heeft.
Ook had ik eerst de valkuil om een broodje of banaantje voor haar klaar te maken als ze haar warme eten niet wilde. Daar ben ik van af gestapt nu.

Helaas moet ik bekennen dat wij ook de DVD Methode gebruiken.
We zijn er niet trots op, maar zolang ze in trance is van Bumba eet ze over het algemeen wel.
Bij ons aan tafel vind ze gezellig zolang ze maar hetzelfde als ons eet en het zoveel mogelijk zelf mag doen. En ja dat geeft soms een zooi, maar ze voelt zich wel ape trots. En ondertussen schuif ik er dan ongemerkt wat bij in.

Eet ze niet dan heeft ze pech. Soms compenseren we wat met avondvoeding, maar over het algemeen eet ze wel als ze honger heeft.

En een fruithap + yoghurt gaan er eigenlijk altijd wel in. Dat is bij ons standaard bij het eten.

Succes!

hoi hoi

hier is het wisselend ene avond wel en andere niet wat bij ons helpt is eerst eten geven half gepureerd en dan eten geven wat wij eten bv aardappels en rijst dit werkt erg goed.

en de honden vinden het mooi gratis eten hahahhhahah.

doei doei lucy

hallo,

wat wij doen met onze dochter van 18 maand is haar gewoon negeren aan tafel. eerst werden we boos of gefrustreerd. dat voelde ze haarfijn aan en werd het alleen maar minder. die vork op de grond gooien is natuurlijk leuk omdat het reactie geeft. ze maakt er een spelletje van. mijn idee is om het gewoon gezellig te houden aan tafel. onze dochter eet sinds we dat doen negeren en gezellig houden ietsje pietsje beter. we geven haar ook niks anders. anders weet ze dat ze toch wel wat anders krijgt. alleen het toetje geven we wel. dat hoort bij de maaltijd. ze is nog te jong om te zeggen bord niet leeg dan geen toetje. en wij eten nu s'middags warm. we werken onregelmatig dus dat kan makkelijker. zodat ze niet de hele nacht doorhoeft met lege maag. sávonds eet ze goed brood. wie weet heb je er wat aan

groetjes..

Terug
Bovenaan