geen weeen, wel 3 cm ontsluiting??

Hallo allemaal,

Ben 36 weken en 5 dagen zwanger van een tweeling. Gisteren bij gyn geweest en hij heeft na inwendig onderzoek geconstateerd dat ik al 3 cm ontsluiting heb. Nu voel ik eigenlijk nog niks, maar dat vind ik zo'n raar idee. Hij zegt dat ik volgende week wel ingeleid ga worden, maar kan me niet voorstellen dat het nog zo lang gaat duren. Heeft iemand hier ervaring mee? Weten jullie of het nu echt op gaat schieten, nou ja ik hoor het wel.

Groetjes Rossi46

Hoi Rossi,
Bij mijn laatste zwangerschap had ik op zaterdagmorgen zo'n vreemd gevoel in mijn hoofd en heb domweg om 7.00 uur naar het ziekenhuis gebeld of ik langs mocht komen omdat ik nu wel eens wilde weten waarom ik met zo vreemd in mijn hoofd voelde, ik had het idee dat ik elk moment een kind in mijn armen kon houden, maar had tot dantoe nog geen wee gehad. Dus om 8.00 uur mocht ik wel even komen om te kijken of er activiteit was. Die was er dus niet. De arts-assistent mij toch even getoucheerd en bleek ik ook al 4,5 cm ontsluiting te hebben. Na een uur CTG nog eens getoucheerd en al 5,5 cm. En nog had ik geen weeenactiviteit. Rond 11.00 uur had de arts-assistent overleg met de gyn en deze zei dat ik niet naar huis mocht, omdat het dan idd zo in mijn armen kon liggen. Dus rond 12.00 uur vliezen gebroken door arts-assistent en toen kwam ik in de weeenstorm terecht. Mijn zoontje werd een klein uurtje later op mijn borst gelegd.

Dit was een heerlijke bevalling, deze had ook bij mijn eerste zo willen doen, maar ja toen had ik alleen maar weeen en geen ontsluiting dus na 18 uur hard werken kreeg ik hem op mijn borst.

Heel veel succes met de laatste loodjes.

Jolanda

Hoi, dat is toch heerlijk. Die eerste 3 cm heb je vast te pakken zonder pijn. Volgens mij heb ik al mijn kinderen zo gekregen. Bij de 1e lag ik wel aan zo,n apparaat die weeen registreerd maar ik voelde niets. tot ong 8cm. Bij mijn andere ( nog 3) heb ik geen lichte weeen gehad. Het zette gelijk door en na een klein uur had ik de baby in mijn armen. De laatste keer zelf met 20 min.en vlak daarvoor hed ik de verlosk laten kijken, ook 3cm,  Ik voel naar mijn idee dus alleen mijn persweeen. Mischien bij jouw ook zo?

Hoi Rossie,

het is bijna of ik mijn verhaal lees. Ik ben 36 weken en 4 dagen zwanger van een tweeling. Heb zondagavond het ziekenhuis gebeld omdat ik zo'n raar gevoel in mijn buik had. Was om 22 uur binnen en had 3 cm ontsluiting. Na een aantal uuuuuuuren aan de ctg te hebben gelegen bleek ik maandagochtend om 11:30 nog steeds 3 cm te hebben. Ik mocht naar huis zeiden ze (mocht in het zh blijven) wat er gebeurde verder niks. Kon nog wel weken duren.
Gyn zei vanochtend dat ik volgende week wordt ingeleid.

Succes
Groetjes Miranda

Hoi,

Ik had bij de tweede ook gratis 3 cm ontsluiting.

Maar daar kwamen we pas achter toen ik ingeleid werd.

Ik moet zeggen, het werkt wel lekker mee hoor! Want juist de 1e cm's
gaan zo moeilijk en langzaam. En dit was een pracht bevalling van 6 uur
(met weeënstorm, maarja).

Bij de 1e en de 3e had ik geen ontsluiting, hooguit 1 cm toen ik werd ingeleid.

Deze bevallingen gingen echt langzamer (zeker nr. 1) dan de tweede.

Dus meid, zet hem op! Bevallen van een tweeling, tjemig! Je kan
zometeen lekker van die twee pukjes genieten en die 3 cm heb je alvast.

Groetjes,

Vanessa 26,5 van de vierde

hoi hoi
wil je niet beroerd maken hoor maar ook ik heb drie weken rondgelopen met 3cm ontsluiting.
maar gelukkig voor jou wordt er in ieder geval wel een datum gerpikt wannneer je mag bevallen.
hoop voor je dat het doorzet.
liefs sil

Hallo...

Bedankt voor jullie reacties, het is gewoon afwachten geblazen. en inderdaad die 3 cm heb ik alvast. Daar heb ik bij m'n dochter ook al veel moeite voor moeten doen  hoor.

Groetjes Rossi46  

Bij de inleiding van mijn dochter bleek ik ook al 3 cm ontsluiting te hebben.
Mooi meegenomen dacht ik, dan hoef je er nog "maar" 7
Het duurde al met al nog zo'n 12 uur eer dat mijn dochter geboren was.

Succes met de bevalling.

Groetjes mama van Isabel

Terug
Bovenaan