Geen weerstand meer na bevalling

<p>Hallo ouders,</p><p>Ik vroeg mij af of meer mama's last hebben (gehad) van het volgende probleem. Mijn bevalling is nu 9 maanden geleden en sindsdien ben ik eigenlijk alleen maar ziek geweest. Op het moment heb ik weer een fikse keelontsteking en net buikgriep achter de rug. Mijn baby's zijn nog minder ziek dan ik. Voor mijn zwangerschap was ik ongeveer 1x in de 5 jaar echt ziek. Zou dit kunnen liggen aan de 2 liter bloed die ik ben verloren na mijn bevalling? Mijn baby's slapen al vanaf het begin goed door, dus ik heb geen last van slaaptekort. Ook gaan ze pas sinds 1 week naar het kinderdagverblijf, dus dat kan het ook niet zijn geweest. Hebben meer mama's hier last van? En zou er iets aan te doen zijn?<br /><br />Groetjes Amy</p>

Hier precies hetzelfde. 3 weken geleden keelontsteking gehad en nu weer in combinatie met buikgriep. Ben normaal nooit ziek. Dus lees graag mee voor tips. Ik gebruik zelf al multi vitamine en extra vitamine d en nog steeds ziek.

Ik heb sinds mijn zwangerschap wel een mindere weerstand (lijkt), want ben dus inderdaad sinds mijn zoontje er is al drie keer ziek geweest. Hij is nu 6 maanden en normaal was ik echt nog niet eens een keer per jaar écht ziek. Hij gaat wel al 3 maanden naar het kdv en ook is het slapen hier niet geweldig, dus wijt het zelf wel vooral daaraan.. maar ik zou als ik jou was een keer langs de huisarts gaan!

Hier precies hetzelfde gehad bij beide kindjes Na een jaar werd het beter. Ik schaamde me echt om me weer af te melden voor werk, maar mijn leidinggevende had er gelukkig begrip voor. Iedere 6 tot 8 weken had ik weer iets te pakken.
Bij mij kon het niet liggen aan bloedverlies, want dat is geschat op nog geen 300 ml. 
Ik zeg, sla je erdoorheen en op dat ze een jaar zijn!

Ah wat vervelend zeg! Dat is ook wel flink ziek..  Geen idee of het aan bloedverlies kan liggen, ze zeggen wel dat je daardoor jaar lang meer vermoeid kan zijn. 
Ik ben wel constant verkouden opeens. Normaal ook 1 x per jaar last van ofzo. Denk wel dat hormonen ook vitamine opname kunnen beinvloeden. Gezond eten, goed slapen en sporten / bewegen is in ieder geval altijd goed. 

Terug
Bovenaan