geen zaadcellen

A

Anoniem

Guest
dag meiden,

ik heb al een tijdje niks van me laten horen maar we waren in afwachting van bepaalde onderzoeken.
mijn bloedonderzoek was goed, alleen:
het zaadonderzoek van mijn man was heel slecht, de conclusie was; er zijn geen zaadcellen aanwezig!
dit was een enorme schrik voor ons zoals je begrijpt.
ze gaan mijn man nu echt binnenste buiten keren, ze gaan nog opnieuw een zaadanalyse doen, bloedonderzoek en een rontgenfoto.
er konden 2 oorzaken zijn; of de zaadbal produceert niks of de zaadeiders zitten verstopt.
het wordt nu echt heel spannend allemaal, we moeten nog een aantal weken geduld hebben voor we alle uitslagen weer hebben maar ik zie er als een blok tegenop.
de angst voor onvruchtbaarheid wordt nu wel héél groot.

ik heb tevens nog een vraagje aan jullie, bestaat er voor de man ook een soort hormoon om de aanmaak van zaad te stimuleren?? net als voor de vrouw??

groet sandra

hoi moon,

tjé zeg, wat zullen jullie geschrokken zijn met dit nieuws.
want inderdaad geen zaad aanwezig maakt het zwanger worden onmogelijk.
dat is niet wat je horen wilt.

maar de kans bestaat inderdaad dat de zaadleiders zijn afgesloten.
moet je man nu een kijk operatie ondergaan?
ik weet geen medicijnen die er voor zorgen dat er wel zaad geproduceerd word.
wat ik wel  van de meiden van de site heb vernomen,
is dat vitaminen en ook foliumzuur het zaad wel kan verbeteren.
(en het dragen van niet te strakke "onder"broeken.)
ik wens je veel sterkte en hoop dat er eerdaags een positief bericht voor je komt.

groetjes, jana

Ik herken je gevoel en onzekerheid. Ook bij mijn vriend zijn er geen zaadcellen gevonden. En ik ben nu toch ruim 24 weken zwanger! Geef de moed en hoop niet op hoor... We hebben wel een hele lange weg achter de rug, met veel teleurstellingen en verdriet, maar in februari zal hier een wondertje geboren worden en daar doe je het natuurlijk allemaal voor. Wij werden doorverwezen naar UZ Gent in Belgie en hebben daar drie ICSI-TESE pogingen gedaan. Bij TESE halen ze bij de man het zaad chirurgisch uit de teelbal, bij mijn vriend was de TESE erg goed geslaagd en hebben ze veel zaadcellen gevonden, die werden ingevroren en daarmee hebben we dus drie ICSI-pogingen gedaan. Ik hoop dat jullie ook zoveel geluk mogen hebben en ook zo'n wonder mogen meemaken!

Bianca

he moon

wat een verdrietig bericht. ik leef met je mee, en hoop dat het toch nog allemaal goed mag komen.

hoe is je man er onder???
veel sterkte met het verwerken van dit bericht,

veel liefs wilma

Hoi Moon,
Jee wat een klap in je gezicht zeg................
Maar zijn er al meerdere onderzoeken gedaan van de zwemmers en kwam daar elke keer hetzelfde uit? Als het een verstopping is helpen bepaalde medicijnen ook niet denk ik. Wat voor onderzoeken gaan ze nu doen? Veel sterkte hoor aan jullie beiden!!

Hoi Moon...

Jeetje joh...wat is dat een schrik...wat een rot nieuws....
Dat verwacht je natuurlijk nooit...helemaal niks....
Maar geef de moed nog niet op hoor...want de zaadleiders zijn misschien gewoon verstopt en dan kunnen ze daar vast en zeker iets mee....
En dat wat Bianca zei...ICSI TESE...ik kende het nog niet maar het klinkt als een andere mogelijke oplossing...
Meid ik wens jou en mannetje heel veel sterkte met alle onderzoeken die nu gaan komen...
En je weet het...als er iets is...wij van het forum zijn er voor elkaar hoor!
Sterkte en heel veel geluk!

Liefs Linnepinnie

dag meiden,

bedankt voor jullie lieve, lieve berichtjes.
het was inderdaad een klap in ons gezicht, we hadden dit echt niet verwacht. niet dat het zo slecht kon zijn.
ze gaan nu een aantal onderzoeken doen bij mijn man, opnieuw een zaadanalyse, bloedonderzoek, om te kijken naar bepaald hormoon. er wordt een rontgenfoto gemaakt om naar de zaadleiders, de zaadballen en de nieren te kijken.
en er wordt een erfelijkheidsonderzoek gedaan, voor de zekerheid want als het uiteindelijk toch lukt om zwanger te worden en er komt iets van erfelijkheid bij kijken dan kan hij het weer doorgeven aan ons kind. en dat wil de arts dus uitsluiten zeg maar.
een hele lijst van onderzoeken dus, we hopen dat we dan over 4 weken meer weten, erg spannend en zenuwslopend!!
mijn man vind het erg moeilijk, is normaal niet zo'n prater maar uit zich nu gelukkig wel.
hij had vandaag een erg leeg gevoel, vooral omdat hij er niks aan kan doen en veranderen.
ik hoop dat de komende  4 weken snel voorbij zijn en dat we  wat meer duidelijkheid hebben.
en bianca, wat fijn dat je nu toch zwanger bent geworden! we zullen er zeker hoop uit halen dat het misschien ooit toch gaat lukken!!

veel liefs sandra  

Hee Sandra,

Wat een teleurstellend nieuws zeg. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Hou hoop hoor! Ze kunnen tegenwoordig erg veel in die ziekenhuizen. Ik ken een stel waarvan de man 0 zaadjes had maar er bleek er toch nog eentje te zijn en nu hebben ze een kindje. Volgens mij zijn er geen medicijnen om de aanmaak van zaadcellen te stimuleren. Vitaminen slikken (zink, foliumzuur, vitamine c), niet drinken en roken(vooral dat niet), niet te strakken broeken, geen zonnebank, geen heet bad of hete douche ed. zijn dingen die kunnen helpen.

Sterkte meis enne kop op he!

lfs ing

Terug
Bovenaan