Geen zin in bezoek

<p>Hallo mamas</p><p>ik zit met een probleempje. Ik heb de liefste man van de wereld en onze relatie gaat super goed. Nu is het zo dat ik sinds ik ben bevallen en ook al sinds ik zwanger ben eigenlijk. Dat ik gewoon totaaaal geen zin heb in andere mensen alleen mijn eigen gezinnetje, en mijn ouders zijn ook nooit te veel. Maar ik kijk er zooo tegen op als hier dan mensen thuis komen. Ik probeer uit te vinden waar dit aan ligt. Ik weet wel dat ik mijn circel heel klein ben gaan maken  omdat ik gewoon vind dat die mensen die nu langs willen komen nooit echt interesse hebben getoond ofzo, toen ik nog zwanger was nooit een appje met hoe gaat het met jou en je buikje ofzo. Misschien doe ik dit andersom ook te weinig? Maar ik heb me dat zo aangetrokken. Ik wil heel graag voor mijn verloofde weer zin krijgen en het leuk vinden als er mensen op bezoek komen.. zijn familie woont ver weg en de mijne niet. Ik vind het echt rot voor hem.. zijnn er meer mamas die dit kennen? Voel me zo schuldig maar ik wil graag die knop omzetten. Ik ben zo graag met mijn gezinnetje. </p>

Ik heb dit ook. Mijn zoontje is bijna 4 weken en ik vind het nog steeds onmogelijk om bezoek te plannen omdat ik er gewoon geen zin in heb en ook graag andere dingen wil doen als ik even de tijd heb.
Het voelt allemaal zo verplicht. Ik ben superblij dat de kraambezoek achter de rug is en ik niet meer zo veel druk voel om mensen langs te laten komen.
Dus ja dit is mij heel bekend ?

Herkenbaar. Ik zat tijdens mijn zwangerschap ook liefst gezellig in mijn eigen coconnetje en die eerste weken na de geboorte had ik ook liefst niet te veel bezoek. Van zodra ons meisje wat ouder was en we meer gewend waren aan het nieuwe leven, vond ik het wel weer heel erg fijn om met vrienden en familie af te spreken. Nu nog steeds. Dus bij mij kwam die zin om bezoek te ontvangen of om op bezoek te gaan wel vanzelf weer terug. Ik denk dat het een kwestie van hormonen is. Je lijf dat aangeeft van en nu even rust en mijn vertrouwde omgeving rond mij. Van zodra die hormonen minderen, trekt je wereld ook wel weer wat meer open. Geniet nu maar volop van je eigen gezinnetje ?

Ik ervaarde het gebrek aan bezoek door corona maatregelen als redelijk positief. De rust is ook heel goed voor de borstvoeding.
Aan de andere kant mis je wel spontane tips van ervaringsdeskundigen. En ja, ook je schoonfamilie kan goede tips hebben?
Misschien het bezoek wat doseren? Niet te veel per week. Kraamvisite mag je na 1 uur wegsturen, vanwege je behoefte aan rust. Is heel normaal. Al is dat bij familie van verder weg wellicht wat minder aardig, maar misschien kunnen die een kort bezoekje kombineren met wat anders bij jullie in de buurt, is hun probleem.

Terug
Bovenaan