Geen zin in eten, wel honger

<p>He dames,</p><p>Tijdens mijn misselijke weken (6tot12) had ik totaal geen eetlust. Ik had toen ik zwanger werd al wat ondergewicht en mijn laatste reseves werden toen ook aangebroken. Door middel van Emesafene en Nutridrink toch weer wat aangekomen.</p><p>Nu de misselijkheid is gaan liggen heb ik weer honger gevoel. Maar totaal nog geen zin in eten. Een lastige combi. Soms heb ik een kwartier na een maaltijd al trek. De porties zijn normaal en probeer goed te letten op vezels en volle producten. Soms word ik zelfs wakker van de honger en eet al eem bak muesli voor het slapen.. </p><p>Mijn lichaam heeft duidelijk behoefte aan voeding. Ik kom overigens wel aan maar ik heb het idee dat ik echt de hele dag bezig ben met eten of denken aan eten. Maar dan niet met het genieten erbij..Heel irritant!  </p><p>Herkent iemand dit ? Tips zijn welkom!</p>

Yes, had aan t eind vooral amper eetlust, niks smaakte me. In mijn ervaring kwam alles in fases en was er iedere zoveel weken weer iets nieuws. Niks aan te doen helaas, gewoon gezonde keuzes blijven maken! Succes

He StephW,
Fases klinkt al geruststellender he? Iedere keer als ik mijn lichaam een beetje doorheb komt het weer met iets nieuws op de proppen. Is vast om alvast te wennen voor als die kleine er is ;) 
Probeer gezonde keuzes te maken voor de maaltijden waar ik toch geen zin in heb.  Als ik wél een keer ergens zin in heb en het is ongezonder dan mag dat ook. Ik ben namelijk in theorie nog steeds te licht en bijna 15 weken zwanger. Zwaarder worden op komkommer gaat het ook niet worden!

Hier ook vaak ‘s nachts of heel vroeg in de ochtend wakker. Nu bijv om 3.30 wakker, plassen... proberen in slaap te vallen.. uiteindelijk die banaan toch maar gegeten die naast bed lag. 
Stel het eten ook te vaak uit merk ik waardoor ik nog minder zin in eten heb. Eigenlijk zelf in de gaten houden dat je elke 2 uur íets eet. Bij honger ben je eigenlijk al te laat.
Ik begin te denken dat er iets in mijn voeding mist want uiteindelijk denk ik dat ik zat calorieën binnen krijg. Misschien meer eiwitten uit boontjes e.d. 
Misschien kun je daar ook eens naar kijken, het soort eten en de veelzijdigheid. En snelle en langzame koolhydraten. Succes! 

Terug
Bovenaan