Geen zin in feestdagen en verjaardagen

<p>Ik kijk totaal niet uit naar de feestdagen en 2 verjaardagen die we deze maand hebben. Waarom? Omdat mijn zoontje van 1,5 al weken aan het spoken is s avonds en we uren bezig zijn om hem in slaap te krijgen. Hij gaat er vaak rond 19.00uur in en we mogen blij zijn als hij rond 22.00uur een keer slaapt. De kerstdagen vieren we bij familie en en oud&nieuw bij ons en dan ook 2 verjaardagen van ons. Ik heb er totaal geen zin in en twijfel dan ook om alles gewoon af tr zeggen. Mijn man is het daar niet mee eens, maar hoe kan ik nou relaxt de feestdagen vieren als ik straks alleen maar uren bezig ben een kind te troosten? </p>
 
Moet hij echt die tijd in bed liggen? Als hij toch niet slaapt en het strijd wordt is een later tijdstip wellicht beter? 
 
Op dit soort dagen maak je het jezelf denk ik veel makkelijker door de strijd niet aan te gaan en te wachten op de slaap, ook al komt die pas om 22.00 uur. Ik weet alleen niet hoe zijn gedrag is na 19.00 uur. Mijn dochtertje wordt heel vervelend als ze moe is. Maar als jouw zoontje dat niet heeft zou ik bij uitzondering zeggen, dan maar niet op tijd op bed.
 
Ik zou het jezelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Is hij 's avonds nog goed in zijn hum? Lekker wakker laten blijven. Waarschijnlijk genoeg familieleden die hem met liefde aandacht geven en met 'm spelen. De strijd kun je na de feestdagen wel weer aangaan, maar wie weet, is het dan opeens over :) 
 
Van de vorige antwoorden is natuurlijk iets te zeggen maar naar mijn idee is het ook (vooral) heel erg belangrijk dat je energie krijgt van wat je doet en dat je deze dingen leuk vindt. Natuurlijk kan dat niet alleen maar maar als je al die dingen bij elkaar te veel vindt, waarom dan niet wat dingen skippen of vragen of het ergens anders kan.
Dat je kindje moeilijk slaapt is denk ik maar een deel van het probleem, dat je zelf een beetje "op" raakt hierdoor moet je ook niet onderschatten. Alles wat je noemt zijn dingen die mensen voor hun plezier doen, als dat voor jou niet geldt schiet je denk ik je doel voorbij. 
 
Terug
Bovenaan