Geen zin in groente-en/of fruithapje

Mijn zoon van 6 maanden heeft geen belangstelling voor een groente- en/of fruithapje. Het lijkt wel of hij niet weet wat hij ermee moet. Het ligt in z'n mondje en dan gaat hij brabbelen of met z'n tong spelen en dan valt het uit z'n mondje. Ik ben al ca. 6 weken bezig maar hij heeft er echt geen interesse in. Hij krijgt nog steeds 5 flessen. Maar ga proberen om op 4 flessen te gaan. Omdat ik hem steeds moet wakker maken voor de nachtfles (die drinkt hij slapend)
Heeft iemand tips hoe ik mijn zoon kan stimuleren om te eten???
Alvast bedankt
 
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde! Ik weet ook niet wat ik er mee moet, hij houdt nu zelfs zijnmond stijf dicht als hij iets moet eten. Volhouden, zei de wijkverpleegkundige...
Succes, ik ben benieuwd of je nog goede tips binnenkrijgt...

Silvia
 
Hoi,

Mijn dochtertje is net zo, maar na lang experimenteren hebben we een paar dingen gevonden, die ze wel zo'n beetje eet.

We doen het volgende: elke dag proberen we zowel een fruitje als een groente. We doen dat als ze nog niet heel veel honger heeft, want dan wordt ze alleen maar boos, maar ook niet net na een fles.

Als ze iets niet eet, geven we dat niet meer: lust ze kennelijk niet. Zo zijn we er achter gekomen dat ze beslist geen banaan wil, maar wel weer aardbeien, perzik en soms kersen. Groenten vindt ze bijna alleemaal niet lekker, behalve als er een rijst of aardappel doorheen zit (tip van het CB).

Verder eet ze pap (dan eet ze teninste nog iets van een lepeltje) en geven we haar glutenvrije crackers (rijstwafels bijvoorbeeld), ook om het eten van vast voedsel aan te moedigen: deze eet ze zelf--stel je er niet te veel van voor: het grootste gedeelte belandt op haar slab.

Nou ja, zoiets dus.

Succes,
Michelle.
 
hallo Chantal,

wat ik lees van jouw bericht is dat je zoon nog vrij veel flessen krijgt toen mijn zoon 5 kilo was kreeg hij een fles minder namelijk van 5 naar 4 de laatste fles sloegen we over dus hij sliep tegen achten(na de laatste voeding)ik krijg het idee dat je zoon teveel eten krijgt met de fles kan het niet zijn dat hij gewoon geen honger heeft en daarom niet zijn fruit en pot eten wil hebben

succes
 
hoi ik ken het probleem ons dochtertje van 9 maanden weigert ook elke vorm van vast voedsel ok wij weten niet wat we er aan moeeten doen op het cb zeggen ze blijven proberen maar ze blijft het weigeren en als ik een hapje binnen krijg begint ze te kokhalsen en komt alles eruit wat ze die dag heeft binnen gekregen en at zijn op dit momet 4 flessen
 
Ik dacht dat mijn zoontje (6 mnd) de enige was. Nou mooi niet dus. Ik houd me vooral vast aan de gedachte dat in flesvoeding in ieder geval voldoende vitamines zitten. Maar af en toe wordt je er wel eens moedeloos van. Net als je denkt: Yes, er zit een half potje fruit (voor baby's van 4 mndn) in dan laat ie z'n groente weer staan. Wel ben ik er achter dat het te maken heeft met het lepeltje. Dat blijft ie vreemd vinden. Hoe vaak ik ook probeer. M'n oudste zoontje deed met 3,5 maand z'n mond open voor alles wat je 'm voor hield, dus dit is best tobben. Ach als ie 18 is zal 't wel over zijn, toch??
Ik hoop op meer tips voor dit probleem.
Groeten, Joyce.
 
Terug
Bovenaan