Geen zin in seksuele intimiteit

<p>Ik zit met (een voor mij gênant) probleem. Sinds ik bevallen ben, dit is inmiddels alweer 8 maanden geleden, heb ik eigenlijk geen zin meer in seks.. Voor mijn bevalling was mijn libido meer dan prima, soms iets te veel zelfs. En nu krijg ik eigenlijk al de kriebels (niet positief) wanneer ik merk dat mijn vriend aanstalten maakt er naartoe. </p><p>Inmiddels word ik er erg onzeker door en ga ik zelfs twijfelen aan mijn relatie. En dat terwijl daar helemaal niks mis mee is. Alleen ik heb geen behoefte aan seksuele intimiteit. En als het wel gebeurd voelt het zowel lichamelijk als geestelijk niet zoals vanouds. Ik doe mijn best om me ertoe te verzetten, maar als mijn vriend het niet zou willen had het van mij ook niet meer gehoeven. </p><p>Is dit normaal? Hebben meer vrouwen hier last van en weet iemand misschien wat ik ertegen kan doen?</p>

Heel normaal! Je bent nog aan het ontzwangeren. Je lijf is daarom nog niet 'klaar' voor seks, als een soort beschermingsmechanisme uit de oertijd tegen zwanger worden. 
Daarnaast moet je mentaal wennen aan het ouderschap. Dit kan er ook voor zorgen dat je nog weinig zin in seks hebt.
Ik ben ook 8 maanden geleden bevallen en nog weinig behoefte aan seks. Probeer met je vriend in gesprek te blijven hierover. Blijf met elkaar knuffelen, zonder dat dit meteen tot seks moet leiden. Dan komt je zin vanzelf wel weer terug!

Nog geen ervaring met na de bevalling, maar gebruik je al anticonceptie? Ik heb dit met de pil gehad namelijk. Heb echt aan mijn relatie getwijfeld tot ik ergens een keer hoorde dat o.a. de pil je libido heel erg kan verminderen. Ik ben toen overgestapt op de spiraal en toen ging het al een stuk beter. 

Ja, dat herken ik wel. Mijn dochter is nu 7 maanden en ik heb ook niet echt behoefte aan seks. Als mijn vriend zijn hand op mijn been legt of me net te lang knuffelt voel ik me al verplicht tot seks...? dat zeg ik dan ook tegen hem waarna hij aangeeft dat dat niet zijn bedoeling is.
bespreek het met hem. Hij zal begrip moeten tonen en maar even moeten wachten... ze zeggen dat er verandering in komt. We zullen zien??

Wat fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben. 
Aan de pil ligt het niet denk ik, deze slikte ik voor mijn zwangerschap al 13 jaar 
Zal het voorlopig nog even met geduld doen, en hoop dat het inderdaad met de tijd weer goed komt.?
Bedankt voor de reacties!

Terug
Bovenaan