geen zin in verloskundige, herkenbaar?

Nu we zwanger zijn van de 3e komt de verloskundige ook weer in beeld. Over het algemeen lees ik dat iedereen dat altijd leuk vind. Ik heb er dus niets mee.  Ik heb 2 zware zwangerschappen gehad ( de hele zwangerschap heel veel spugen en extreme vermoeidheid, veel migraine aanvallen) en eigenlijk kunnen ze vrij weinig.  Je verhaal vertellen en dan halen ze hun schouders op omdat ze er niets aan kunnen veranderen of helpen zolang je bloeddruk en de groei goed is. Ik snap ook wel dat ze het niet van me over kunnen nemen maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer. De medische  metingen zijn het belangrijkst en dat ik dingen heftig ervaarde konden ze niets mee zolang de bloeddruk en groei goed waren. Dan heb ik er eigenlijk ook niet veel aan om mijn verhaal te doen, ik had niet het idee dat dat er toe deed.  Wat mij betreft ga ik voor de 12 en 20 weken echo en that's it. maar ja dat kan natuurlijk niet volgens het boekje, of wel? Ik wil gewoon zelf genieten zonder al die poespas waar je eigenlijk niets aan hebt. herkenbaar? Iedereen lijkt zo uit te kijken naar de bezoeken, ik helaas niet.

Yep, herkenbaar!

Ik ben in september bevallen van mijn eerste kindje, en mocht ik zwanger worden van een tweede vrees ik dat ik jouw gevoel ga herkennen.
Ik had tijdens mijn zwangerschap last van slapeloosheid, niet zomaar een beetje, maar vanaf week 20 sliep ik maar 2 uur per dag..........maar ja, kindje deed het prima, en dus doet moeders er totaal niet toe. Uiteindelijk heb ik vanaf week 38 ofzo, tot mijn bevalling met 41,3 weken,  2 keer in het ziekenhuis geslapen met een prik pethidine in mijn kont...........that's it.
Steeds maar weer schouders ophalen, steeds maar weer zeggen: tja, daar kunnen we niets mee, je kindje groeit goed.........
Nogmaals, ik voelde me een soort broedkip die steeds meer uitgeput raakte, en als klap op de vuurpijl, kreeg ik nog een erg heftige bevalling van 32 uur voor mijn kiezen.
Ik heb me niet gehoord gevoeld, angsten die ik uitsprak verder van tafel geveegd...........

Dus nee, ik kijk natuurlijk wel uit naar een tweede kindje, maar de controles van de verloskundige kunnen me gestolen worden.........helaas, zou leuk moeten zijn, maar voor mij geldt het ook niet.

Misschien kun/durf je het bespreekbaar te maken?? Misschien lucht jou dat op en kunnen ze het meenemen in je volgende bezoekjes? Hoe weet ik niet maar toch, dan ben jij het kwijt bij degenen om wie het gaat...................kan maar opluchten,

Sterkte, en ik hoop toch op een fijne zwangerschap en bevalling voor je,

Liefs Rimke
Mama van Maudy, 8-9-2008

Volgens mij wordt het tijd een andere veroskundige te zoeken, indien mogelijk!!
Ik moet zeggen, tijdens mijn vorige zwangerschap vond ik de bezoeken op zich wel leuk, maar net wat je zegt, aan je klachten kunnen ze weinig doen, dus die hield ik eigenlijk ook altijd maar voor mezelf, ik had er toch niets aan om het daar te vertellen, ondanks dat ik echt hele aardige verloskundigen had!!
Wat ik nog het vervelendst vond,was het lange wachten voordat je aan de beurt was, dus ik hoop dat dat nu een beetje verbetert is!!

Maar als ik jou verhaal zo lees, zou ik proberen een andere vk te zoeken. Bij in de buurt zitten er zat, dus wie weet bij jou ook wel!!

Succes, ennuh wel blijven gaan hoor, naar de vk, het gaat tenslotte om  de gezondheid van je kindje!!

Ook hier herkenbaar! Vooral bij mijn tweede vond ik het vreselijk...ik heb mijn 1e en 2e dicht op elkaar gekregen (bewust, 13 maanden verschil) en ik had een redelijk zware 2e zwangerschap. Als ik dan zei dat ik bang was dat ik zelfs niet meer voor mijn eerste zou kunnen zorgen vanuit de klachten die ik had werd dat weggewuifd met: "dan had je ze niet zo snel op elkaar moeten krijgen",zij konden er niets aan doen. Nu zit er weer minder dan 2 jaar tussen nummer 2 en 3 en ik heb nu een prima zwangerschap. Niets zwaar of wat dan ook. Maar ook nu heb ik geen zin meer in de VK. Zeker nu ik leven voel, het zit gewoon goed, dat weet je ook wel op een gegeven ogenblik.

Maar goed, natuurlijk ga ik trouw al zal ik nooit meer "zeuren" over normale zwangerschapsklachten...Laatst had ik een stagair die vroeg hoe het ging en ik zei....ik mag niet klagen...nou, ik mocht best klagen volgens haar... dat was ook de eerste keer ! Maar ik heb me echt niet laten gaan. Een meisje van twintig weet niet wat het is om zwanger te zijn (behalve uit boekjes)  en zeker niet wat het is om nog 2 kinderen te hebben rondlopen!

Succes ermee!

Ook wel herkenbaar hoor! Maar bij mij is het meer dat ik bepaalde verloskundigen nu niet echt sympathiek vindt. Bij ons is het een redelijk grote praktijk met 6 verloskundigen, en elke keer is het maar afwachten wie je krijgt. Om een bepaald iemand vragen kan, maar je weet ook niet wie je bij je bevalling krijgt, dus ja......
Sommigen nemen je echt niet serieus, en ze willen gewoon niets voor je doen! Ik heb 3 grote kids gekregen, waarvan 2 zware bevallingen, en nu ik zwanger van de 4 e ben, willen ze nog niet ééns een groeiecho laten maken! Belachelijk!
Nu maar hopen dat ik de volgende keer iemand anders krijg, die wel wil meewerken. Want dát is de ellende, ze werken niet op één lijn! De één zegt dit, terwijl de volgende verloskundige weer finaal het tegenovergestelde zegt! En daar wordt je wel onzeker van!

Hoi,

jammer dat je je zo voelt. Ik zou dan op zoek gaan naar iemand waar je je wel prettig bij voelt en serieus genomen voelt.
Je komt toch redelijk wat keertjes bij ze en uiteindelijk zulllen zij ook je bevalling begeleiden en als je je dan niet op je gemak voelt lijkt me niet fijn.
Ik vind het altijd gezellig om te gaan, ze nemen hier zo de tijd voor je en er wordt echt wel naar me geluisterd. Natuurlijk kunnen veel klachten niet opgelost worden, die horen nou eenmaal bij het zwanger zijn. Een vk kan niet veel doen aan vermoeidheid en pijntjes, maar luisteren wel en ik denk dat in de meeste gevallen al genoeg is.

groetjes, keesje

Ik ben van de eerste zwanger en tel elke keer weer de weken en dagen af dat ik er weer naar toe mag.
Ik vind het heerlijk om dan weer het hartslag van de kleine te horen, en ik kan al mijn zorgen en vragen bij haar kwijt.
Ik zit in een praktijk met 3 verloskundige en ik weet altijd van te voren wie ik krijg.
Ze zijn erg meelevend..

Zoals andere al hebben aangegeven, misschien een andere zoeken.

Met dingen als migraine, hevige slapeloosheid kan je toch ook naar je huisarts als de vk er niets aan kan/wil doen? En een andere vk zoeken die wat meer mee leeft is misschien wel een goed idee.

Terug
Bovenaan