Geen zin meer in flesjes

Dag, ik wordt soms moedeloos van onze zoon, hij is nu 10 maanden maar heeft de balen van zijn flesjes. ' s ochtends krijgt hij 150 cc met 5 schepjes en 2 pap. Met lunch drinkt hij max 60 cc en door de middag heen krijgt hij dan nog eens tussen de 60 cc en 100 cc melk. Na zijn warme eten krijgt hij yoghurt en voor het slapen gaan nog een flesje van 120 met 4 schepjes en 1 flinke pap schep. Maar heel vaak drinkt hij dit niet allemaal op dus ik meng al 2 scheppen door het avondeten. Maar is het herkenbaar dat ze op een gegeven moment de balen hebben van de flessen? Ik geef de flesjes al in zijn bedje omdat hij dat het lekkerst vind.

Hoor het graag!
 
Hoi Debby,

Ik heb net al gereageerd op je andere mailtje van de pap, maar had toen dit mailtje nog niet gelezen. Herkenbaar vraag je? JA !! Mijn oudste dochter wilde al snel geen melk meer bij de lunch, geen melk meer 's middags en daarna ook niet meer 's avonds voor het naar bed gaan. Ik heb goed nagevraagd wat ze precies nog nodig hebben op de leeftijd van pakweg een maand of 8. Wat blijkt? 300 cc per dag is al voldoende. Ik ben dus 's morgens zoveel mogelijk melk gaan geven in de vorm van pap (in fles met tuit, maar je kunt het natuurlijk ook vanaf een bordjes geven). Rond die leeftijd van jouw kind gaf ik dus 200 cc + pap erbij maakt al gauw 220 cc (dit mag je er gewoon bijtellen namelijk). 's Avonds na het eten nog 100 cc volle yoghurt geven en klaar ben je!! Anders maak je 's middags gewoon ligapap of broodpap door melk te mengen met liga of brood met evt. fruit. Voor de rest van de dag geef je dus ander drinken en dat gaat vaak een stuk beter dan die eeuwige melk die ze gewoonweg zat worden. Misschien lust je kindje over een poosje wel gewoon weer melk, desnoods in een leuke (tuit)beker of uit een rietje (vinden ze vaak erg leuk), of koud ipv warm.

succes

gr. Dees
 
Terug
Bovenaan