Geen zin om weer te gaan werken

Volgende week is het zover, dan moet ik weer beginnen met werken. Na 17 weken weer aan de slag. Alleen heb ik totaal nog geen zin om te gaan werken. Vaak hoor je dat vrouwen aan het aan van hun verlof weer graag aan het werk willen. Ik heb dat dus totaal niet. Oke, mijn wereld is misschien nu een beetje klein, zie bijna geen mensen. maar om een of andere reden vind ik dat geen probleem. Ik heb er altijd al goed tegen gekunt om alleen te zijn dus mijn dagen samen met mijn dochter kom ik ook wel door.
Het ligt niet aan het werk, ik vind het hartstikke leuk en ga 3 dagen werken ipv 5 dagen. En de creche waar ze heen gaat heb ik ook alle vertrouwen in. Misschien zie ik wel het meeste op tegen de nieuwe routine die we moeten opbouwen om op tijd klaar te zijn om naar het werk en de creche te gaan. Hebben meer moedere hier last van gehad?

Groetjes moeder van Fieke (06-12-06)

hoi,

ik had gelijk na de geboorte van Jasmijn al weer veel zin om te werken. In eerste instantie ging ze 1 dag in de week naar mijn moeder. Voorheen werkte ik meer dan full-time. Sinds vandaag heb ik een neiuwe baan en moet Jasmijn naar de kinderopvang. Dat is toch wel anders.
Het ging vanmorgen heel goed, na de bortsvoeding gelijk de auto in. Ik ben wel moe moet ik zeggen, maar het vroeg opstaan viel me erg mee.
groeten ELKe

ha moeder van Fieke,
ja heeeeeel herkenbaar. Toen ik bevallen was van mijn oudste zoon en in mijn verlof zat dacht ik: Ik wil nooooooit meer werken, laat mij maar lekker bij mijn mannetje zijn.
Ik zag er ook erg tegenop om weer te gaan werken. Ook het afscheid nemen van mijn zoontje vond ik vreselijk. Toch na de eerste week vond ik het weer heerlijk. Het werk vond ik weer leuk (dat had ik voor die tijd niet). Vooral omdat je prioriteit veranderd van werk naar je kind. Werk is dan 'bijzaak' en je kind hoofdzaak. Nu (bevallen van een dochter op 1 januari2007) heb ik nu wel al weer zin om te werken. Ik mag nu nog 6 weken thuis zitten ( 4weken vakantie achter mijn verlof aan), maar ik heb best wel weer zin. Zie er dus niet te erg tegen op, wie weet valt het bij jou ook mee.

heeeel veel succes groetjes Lineke

Ik ben inmiddels een maand aan het werk en ik heb nog steeds geen zin! Ik ben gewoon het liefst lekker thuis bij mijn meisje. Ik vind het heerlijk om met haar bezig te zijn.
Dat heb ik nooit  van mezelf gedacht.
Het is best gezellig, hoor, op mijn werk. Maar nu ben ik vooral bezig om weer naar huis te gaan. Zo snel mogelijk!
Sasha hoeft niet naar de creche, dus dat scheelt. Het vroege opstaan valt ook wel tegen. Ik geef borstvoeding en dat kan mijn vriend niet van me overnemen 's ochtends en soms neemt mijn dochter er echt de tijd voor.
Ik heb vroeger altijd geroepen dat mijn vriend maar thuis moest blijven, dan ging ik wel werken. Nou, mijn moedergevoelens zijn zo sterk dat ik het liefst de hele tijd bij Sasha ben...

groetjes,
Sabine

hoi,

Ik ben deze week weer begonnen met werken. Zag er echt als een BEER tegen op. Slecht geslapen de nacht ervoor. Het viel uiteindelijk heel erg mee. Ik heb er nu 6 dagen opzitten en ben wel moe. Het werken vreet ook energie, evenals je kindje.
Ik ben van 30u naar 24u gegaan, dat vind ik wel fijn. Ik werk in de gehandicaptenzorg, werk dus onregelmatig. Overdag ben ik altijd bij mijn kleine. Ik mis wel heel erg het naar bed brengen, maar ja...
Het weg gaan van huis vind ik niet leuk, echt niet leuk. Janken staat me dan nader dan het lachen! Maar eenmaal op mijn werk is dat weer weg hoor. En als ik thuis kom en mjn ventje weer zie, dan smelt m'n hart. Heerlijk is dat!

Succes ermee!
gr Anita

Nog 4,5 week en dan heb ik mijn 16 weken erop zitten! Weer aan de slag! Overigens is de tijd omgevlogen!!! Je doet de hele dag geen reet en voor je het weet is het weer avond, heel apart.

Ik ga van 5 dagen naar 4 dagen in de week werken, best veel dus. Heb wel veel zin om weer te gaan werken maar zie wel op tegen de dag dat ik mijn knulletje voor het eerst weg moet brengen! Een voordeel is dat ik langs de kinderopvang rijd op weg naar mijn werk en hem dus ook zo weer op kan halen zonder om te hoeven rijden etc.
(woon vlakbij m'n werk & dus de kinderopvang)

Ben heel benieuwd hoe me dit gaat bevallen! Ik verwacht wel wat tranen!

Ik heb nu 2 dagen gewerkt en het valt niet tegen. Je zit zo weer in je werk. Ook mis ik haar niet echt tijdens het werken. Of ben ik nu een slechte moeder als ik haar niet mis. Maar je bent bezig en heb dus weinig tijd om   aan haar te denken.
Een bijkomend voordeel is dat ik niet meer kan overwerken aangezien ik haar op tijd moet ophalen op het kinderdagverblijf. Ik kan nu zonder schuldgevoel naar huis wat vroeger wel eens anders was.

Hoi,
ik ben ook wer aan t werk, voorlopig 16 uur (later 24 uur) in de gehandicaptenzorg. Vooral het onregelmatig werken gaat me tegenstaan, ik wil blijven werken maar ga uitkijken naar regelmatig werk, vaste dagen, vaste tijden. Ook ik zorg graag voor mijn meisje, maar werken is ook gezond, al is t maar voor de afleiding en om je horizon te verbreden,
x Esther

Terug
Bovenaan