Geen zwangerschapscursus o.i.d.

Hallo allemaal,

Ik ben nu bijna 27 weken en ik was begonnen met en zwangerschapscursus. Maar ik vond het niet zo leuk en ben gestopt. Het was ook erg laat in de avond. Pas om 20:30.
Ik heb zelf zoiets vanne: tja het komt vast wel goed tijdens de bevalling.
Hebben jullie nog tips m.b.t. ademhaling of bevalling?

Gr. Nini

Hoi,
Ik ben zwanger van de vierde en heb nooit een cursus gedaan, je lichaam regelt dat allemaal zelf en iedereen heeft zijn eigen manier, zo wilde ik echt niet liggen tijdens de bevallingen en heb tot het persen steeds gelopen en nog wasjes gedraaid.
Daarnaast heb je hulp van de vk/gyn, mocht je dat nodig hebben, dus geen zorgen hoor!
Liefs

hoi nini,

ook ik heb nooit een cursus gedaan.
mijn zus wel en zij zegt dat het niet echt helpt bij de bevalling (voor haar dan), maar dat het wel leuk is voor de contacten.
nu bij de 2e zal ik het wel graag willen, maar aangeizen mijn man en ik al veel weg zijn savonds (studie, werken, darten, voetbal) is dat lastig plannen met zo'n kleintje van 2 die hier rond loopt.

hoi hoi,

heb bij de 1e ook geen cursus gedaan, en nu ook niet..
Ik moet er net als MJ, niet aan denken om de weeën liggend op te vangen. Ik ben bevallen op de baarkruk..Ben van plan om dit keer weer de baarkruk te gebruiken als het mogelijk is!
Idd, eigenlijk gaat het vanzelf, ook het puffen! Zolang je maar niet in paniek raakt en alles over je heen laat komen!

ik heb bij de eerste zwangerschapscursus gedaan. ik vond het saai maar lette goed op ivb met de ademhalings oefenigen en d ehoudingen enzo. maar toen de bevalling zich aandiende heb ik er niets aan gehad, de geleerde houdingen gaven mij geen rust, de ademhaling.... ik was blij dat ik kon ademhalen, heb geen seconde kunnen denken hoe ik het zou doen. ik heb vanalles geleerd over een thuis bevalling terwijl ik uiteindelijk naar het zieknhuis moest.....

en zo nog meer en inderdaad van half 9 tot half 10 ook veel te laat voor mij. dit keer begin ik er ook niet aan, ik zie het allemaal wel, je kunt je er toch niet op voorbereiden.

Terug
Bovenaan