Geen zwangerschapskwalen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben sinds 8,5 weken zwanger en heb 2 weken geleden mijn eerste echo gehad (ivm IVF). Hoewel ik toen het hartje heb gezien, kan ik het nog niet echt geloven. Ik heb namelijk helemaal geen kwaaltjes. Geen pijnljke borsten, niet misselijk, niet extreem moe.  Ook voor de echo had ik dit niet, dus dat is enige geruststelling. Maar eigenlijk zou ik willen weten of meer mensen dit hebben, aangezien je meestal alleen hoort  dat mensen juist wel kwalen hebben.
Miranda

Ja hoor dat hebben meer mensen. Toevallig ben ik zelf bij allebei mijn zwangerschappen zo rond week 7 wel een paar daagjes een beetje misselijk geweest. Maar pijnlijke borsten heb ik nooit gehad. Ook ben ik totaal niet moe geweest. Verder merkte ik dus eigenlijk weinig tot ze begonnen te trappelen.

Je hebt een goede echo gehad, dus so far so good!

wat fijn om je berichtje te lezen! ik ben na lang wachten eindelijk zwanger (bijna 6 weken) en merk er weinig van. mijn borsten zijn alleen iets gevoeliger dan normaal, maar om dat nou pijnlijk te noemen... en af en toe lijk ik een beetje misselijk  te zijn, maar ik denk eigenlijk dat ik me dat inbeeld omdat ik zo graag iets wil merken.
na al het wachten durf ik bijna niet te geloven dat we echt een kindje krijgen, er kan nog zoveel misgaan...  daarom wil ik er het liefst zoveel mogelijk van merken en me zo zwanger mogelijk voelen. ik begrijp je twijfels dus, maar ook ik hoor steeds dat er ook een heleboel mensen zijn die nergens last van hebben, het zegt dus niets.  succes!

Hoi Miranda,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben ook nooit echt misselijk geweest of extreem moe wat je vaak hoort. Het enige waar ik het aan merkte was dat ik vaker moest plassen.
Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam. Toen voelde ik ook niets en vertrouwde het dus niet. Mijn zorgen bleken toen dus waarheid.
Ik ben daarna meteen weer zwanger geworden en ook deze keer hoopte ik maar dat ik elke ochtend boven de wc zou hangen en dat ik ontzettend moe zou worden. Echter, dat alles bleef uit. Daardoor ging ik me weer zorgen maken. Gelukkig was dat nergens voor nodig want mijn kleintje doet het prima. Morgen ben ik al op de helft!
De zorgen zullen misschien wel blijven want nog steeds heb ik vaak zo van: oh als het maar goed gaat.
Probeer er ondertussen ook van te genieten want het gaat zo snel!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan