Geen zwitsal

Hoi,

Van mijn kraamverzorgster hebben we begrepen dat we geen Zwitsal mogen gebruiken omdat daat parrafine in zit. Schijnt niet goed te zijn voor baby's huidje. Mijn zoontje is nu 4 weken oud. Vanaf wanneer mag je het wel gaan gebruiken?
Ik gebruik nu Balneum badolie voor in bad. Verder smeer ik hem in met Natusan Olie.

Wie kan mij antwoord geven?
 
Hier gewoon zwitsal wasgel sinds hij uit het ziekenhuis is en hij is nu 2 weken!!!! Heeft de kraamverzorgster ook niets over gezegd. En daarna wordt hij ingesmeerd met natalis babyolie, gewoon omdat we die hebben...

Heb hier nog nooit eerder van gehoord!
 
Wij wassen ook gewoon vanaf het begin met zwitsal. Wat er wel werd gezegd was de haartjes in het begin niet met shampoo of iets dergelijks te wassen, alleen met water. Anders zou het berg veroorzaken. Na een aantal weken mocht het wel als we het goed zouden uitspoelen.
Hij heeft alsnog last van berg gekregen en doordat hij zoveel en lang haar heeft krijgen we het ook niet weg. Maarja, dat zal vanzelf wel over gaan.

Iedereen zegt altijd wat anders. Bij ons mocht hij niet in de reiswieg slapen, omdat dat te weinig lucht doorliet, bij een vriendin die in een andere plaats woont werd het zelfs aangeraden. Zo zie je maar...

succes!

groetjes,
mammavanJoas
 
hey,

wij gebruiken geen zwitsal, maar dat is niet omdat de kraamverzorgster dat aangeraden heeft, maar omdat mn zoon er niet goed tegen kon, werd er ontzettend droog van en geirriteerde huid, gebruik na natusan.. geweldig!

succes!
 
Hoi,

Het klopt dat er Parrafine in zit,dit is ook wel een soort van kaarsvet idee.
Persoonlijk heb ik toen ik het wist niet meer gebruikt,en overgestapt op Natusan.
Ik vond dat onze zoontje daar beter op reageerde.

je moet doen waar jij je goed bij voelt.

succes
 
hallo,

wij gebruiken hier ook geen zwitsal eigenlijk omdat mijn man niet tegen parrafine kan, zelfs met zalven waar het in zit moeten we uit kijken.
ik zelf krijg jeuk als ik zwitsal gebruik dus ik heb een jaar geleden alles de deur uitgegooid.
voor de kleine meid gebruiken we natusan, ik vind het geweldig spul.

ik zou als ik jouw was gewoon je eigen gevoel volgen.

succes
 
Terug
Bovenaan