Geesten zien...

Hoi meiden,

misschien een raar onderwerp voor hier, maar Jesse is gisteravond zo erg wakker geschrokken en is toen zo gaan huilen, dat wij er zelfs van geschrokken.

Eerst is mijn man naar hem toe gegaan en hij zei meteen dat hij in het grote bed wilde slapen, maar dat ging niet door natuurlijk! Mijn man had hem gekalmeerd en toen z'n muziekje aangezet, dat ging even goed, kort daarna weer gillen, toen ben ik naar hem toe gegaan.
Toen ik bij hem op bed zat, hing hij meteen om mijn nek heen en wilde op mijn schoot! En ook meteen weer dat hij naar het grote bed wilde!

Toen ik hem vroeg wat er precies aan de hand was, vertelde hij over een kindje...een meisje, ik dacht dat hij dat gedroomd had, maar hij zei dat ze bij hem op het bed kwam zitten en bij hem in bed wilde en dat hij dat dus niet wilde!

Maar goed ik ben er géén held in, dus meteen z'n kussen, z'n knuffels gepakt en bij me in bed gelegd. Hij sliep meteen!

Vandaag nog maar eens nagevraagd over deze 'droom' en toen vertelde hij over de kindjes in de straat.....dus wat is er nu waar??

Ik zelf geloof dus in geesten, maar ben er alleen doodsbang voor, maar wil dit niet op Jesse over brengen. Dus heb mijn man al gewaarschuwd dat mocht hij weer komen vannacht dat hij het moet oplossen!

Maar goed, wat moet ik er dus mee.....Derek Ogilvie bellen???

Groetjes
Angel

ik zou onze Derek echt wel bellen! IEEEEE wat akelig!
Het is bij een kindje op deze leeftijd natuurlijk heel moeilijk in te schatten wat nu waarheid is wat ze vertellen en wat niet.....En het is nu zo'n spannende periode voor onze kleintjes (geweest), en het schijnt dat ze vaak dingen 's nachts verwerken....
Maar.....onze buurjongen, nu net 16 geworden, heeft paranormale gaven. Sinds zijn 2e sliep hij ontzettend slecht en al snel kwamen ze erachter dat hij dus die gaven had....

Tja.....Ik zou zeggen; bel even met derek!

succes

liefs miranda

Hey Angel,

Lastig.. Ik heb heb ook al meerdere momenten met Birgit gehad waar ik even van stond te kijken??? Toen ze nog klein was lag ze in de box te huilen en buiten reageerde een kat daarop.. 's nachts werd ze wakker en toen ik op haar kamer kwam dacht ik wat te horen.. zat die kat weer tegen haar te mauwen onder haar raam! Maar dat terzijde.. ik heb ook wel eens gehad dat ik dacht dat ze wat op haar kamer zag..
Wat ik dan dus doe, is het vooral niet ontkennen en (ik heb t echt gedaan hoor) hardop vragen of diegene die op haar kamertje is alsjeblieft weg wil gaan, omdat Birgit moest slapen.. Birgit tevreden.. Maar toen was ze wat kleiner.

Als ik jou was zou ik er dus gewoon in mee gaan, en samen met Jesse vragen of dat "meisje"weg wil gaan omdat hij wil slapen..even de lamp aan, alle hoekjes afgaan en vragen aan Jesse of hij het goed vind.. en als hij bang is lekker bij jullie in bed, misschien kun je dan samen voordat hij gaat slapen "vragen"of het meisje weg blijft...

Ik weet het ook niet hoor, maar zo zou ik het doen.. en ik heb bij derek ook wel ens gezien dat je het ongeveer zo moet doen :)

succes! ik hoop dat het niet vaker gaat gebeuren en dat het een halve droom of fantasie was!

Evelien

Ik heb ook een verhaal...Niet zozeer over geesten, maar wel over een ander leven..via school kwam dat naar voren.
Onze zoon was toen nog 4, en ze hadden een uitstapje gehad naar een museum..
Nav dat uitstapje hadden ze het in de klas over vroeger..en werden er aan alle kinderen vragen gesteld..Zoals; ''Wat is vroeger?''

Onze zoon kwam toen met een heel bizar, en apart verhaal.[ hou de details voor onszelf..]Zijn juf gelooft dat hij een ervaring uit een eerder leven vertelde!
En ik heb het uitgewerkt van haar op papier gekregen..
Keek echt een poosje anders naar hem..Hele bijzonder details vertelde hij, en heel duidelijk, en zeker.
Maar ook dingen die hij echt niet kent, of waar hij nooit geweest is..
Dus super bijzonder..
Hij is vaak druk in zijn hoofd, en afwezig.
Maar ik heb toen via de juf een boek gekregen;''Vroeger toen ik groot was'' heet dat geloof ik, en daar staan allemaal bijzondere dingen in..
Vanaf 7 jaar schijnen ze die ervaringen niet meer terug te kunnen halen..gek he?
Maar juist vanaf drie tot vijf jaar komt het vaker voor dat kinderen dingen noemen, al worden ze vaak niet serieus genomen, waardoor ze niks meer vertellen..

Misschien wat anders, maar ik geloof wel dat dit kan! Succes met Jesse, en neem hem serieus denk ik dan dus..
Gr Rina

hoi hoi

ook ik zou idd "vragen" of dat meisje weg wilt gaan
kinderen onder de 4 schijnen er erg gevoelig voor te zijn
Ryan kletste als baby al lang mee heen
en vraagt nu geregeld wie er op de trap staat??
en lacht en kletst wel eens naar boven aan de trap.
of het een spel is of echt iets ziet??
zolang hij er niet bang voor is ga ik er maar zo weinig mogelijk op in

heel veel succes en ik hoop dat het een nare droom was

groetjes moekje

Hallo,

Een paar jaar geleden hebben wij ook zoiets gehad. Onze dochter, toen 2 jaar, speelde steeds met een meisje die wij niet konden zien. Het meisje heette Inne. Inne zat bij haar acherop de fiets en Inne deed soms ondeugend etc. Ik schrok hier ook best van. Wij hebben hier geen aandacht aangeschonken en na een paar maanden hebben we nooit meer iets van het denkbeeldige vriendinnetje gehoord. Rond 2, 3 jaar komt het veel vaker voor dat ze een denkbeeldig vriendje hebben.
Google maar eens.

Groetjes Agnes

hoi

twijfel er nooit aan of je kindje de waarheid verteld als ze zulke dingen vertellen......
een kindje voelt het of je twijfeld of niet geloofd en verteld je dan misschien nooit weer iets weer!
kindjes op deze leeftijd kunnen nu eenmaal dingen zien die wij niet zien omdat ze er gewoon voor open staan......... ik weet ook heus wel dat er mensen zijn die dit soort dingen niet geloven maar ik geloof er dus wel in , ook door sommige dingen de we zelf hebben meegemaakt
ook hier komt het soms voor dat Bram ineens huilend wakker wordt en ook bang , soms heb ik dan zelf ook het gevoel dat er dan iets is in zijn slaapkamer! meestal zeg ik dan ook , ik vind het best dat je er bent en je mag van mij best blijven als je dat leuk vind maar we gaan hier niemand lastig vallen plagen of bang maken want dan ga dr uit! en ik meen het, dus hou er mee op!
en dan gaat het een hele poos goed........ het kan natuurlijk toeval zijn maar daar geloof ikzelf niet meer in na zo veel keren........ ook heel vaak wordt Bram 's nachts een keertje wakker en heeft dan echt de grootste lol! hij heeft soms echt de slappe lach in zijn bedje terwijl hij helemaal in eht donker slaapt zonder ook maar 1 klein lampje aan , dat is toch ook raar? hij slaapt alleen boven en wij dus beneden dus krijgen natuurlijk niet mee wat er dan gebeurt allemaal behalve via de babyfoon natuurlijk maar dit gebeurt dus heel vaak en soms is hij gewoon bang......... ook bij ons thuis zijn er vreemde dingen gebeurt die niet te verklaren zijn maar later vallen alle dingen dan op z;n plek neer! heel vreemd maar het helpt echt als je het hard op zegt dat je het niet leuk vind en ze er anders uit gaan......... de meeste mensen lachen me uit als ik mijn verhalen vertel maar dat maakt me niks uit! het is het proberen waard toch?

liefs ilona

Hey Meiden,

Gistermiddag ben ik met Jesse naar z'n kamertje gegaan en ben met hem daar gaan spelen. Heb z'n speelhuisje in elkaar gezet en toen hij erin zat was het net alsof hij soms tegen iemand zat te praten! Maar wat sommige al zeggen, ik denk dat hij een denkbeeldig vriendje of vriendinnetje heb.

Maar ja gistermiddag ging meneertje naar bed, het ging moeizaam, maar hij heeft goed geslapen. Maar nu 's avonds weer....
Ik ben dus even alleen naar z'n kamer gelopen en heb in de kamer gevraagd: Wil iedereen die hier nu is de kamer uitgaan, omdat Jesse moet gaan slapen en het anders niet lukt! Je verklaart jezelf voro gek, en mijn man vroeg me ook wat ik nou aan het doen was....hij gelooft er totaal niet in, maar ik dus wel!
Het inslapen ging weer heel moeizaam, maar hij is wel gaan slapen, vanochtend werd hij wel wakker en riep hij de naam Petra....ik ken alleen maar de collega van mijn moeder die zo heet, dus denk dat hij haar aan het roepen was. Maar het was kwart voor 6 en ik vond dat hij nog wel even kon slapen....nou om half 7 lag hij dus bij mij in bed...en wat gebeurd er om kwart over 7 valt hij als een blok in slaap!

Vanavond ben ik er niet met het naar bed brengen, dus hoop dat mijn man het rustig zal houden en dat hij weer goed slaapt.

We hebben we besloten dat het nachtlampje van Winnie de Pooh er dus echt niet meer in gaat!

En ik denk dat ik mijn katten eens meeneem naar boven....of de hond van mijn moeder....die zien namelijk ook geesten en staren zich soms suf een richting op.....

maar thanks voor de adviezen, heb Derek z'n nummer al opgeslagen voor als het echt niet meer gaat ;-)

groetjes Angel

Terug
Bovenaan