Gefopt!

Nou, zeg. Wij geven Esther (17/01) trouw iedere nacht nog een voeding, want ze begint standaard tussen 2.00 en 3.00 uur te brullen. En ze ging ook niet steeds wat langer slapen of zo, nee, hier blijft het al 1,5 maand  op hangen. Tot ik me bedacht dat we haar toen we net over gingen op kv 's nachts nog wel eens een speentje gaven om te zorgen dat ze niet voor 2.00 uur kwam en dat haar ritme daardoor langzaam verschoof: eerst kwam ze om 1.00, toen om 2.00 en nu sinds 1,5 maand  tussen 2.00 en 3.00 uur. Dus van eergisteren op gisteren gewoon eens een speen gegeven. Uiteindelijk wilde ze echt pas eten om 5.45 uur! Vannacht weer geprobeerd en ze was niet meer te houden om 5.15 uur. Toch  bijna 3 uur later! Qua gewicht (zo'n 5,5 kg)  moet ze ook wel door kunnen slapen, dus ik begreep het ook niet. Maar ze hield ons dus gewoon voor het lapje! Toch is dit minder ideaal dan het lijkt, want nu raakt ze steeds haar speen kwijt als ze weer in slaap valt, dus kunnen wij er ieder half uur uit voor die speen. Dat is voor onze nachtrust niet zo goed, dus wat te doen? Volhouden  met die  speen  en ervan uitgaan dat ze vanzelf steeds later gaat komen? Lekker laten brullen, want blijkbaar heeft ze geen honger en ze moet leren om uit zichzelf weer te gaan slapen? Of tussen 2.00 en 3.00 uur die voeding geven als ze eigenlijk nog geen honger heeft maar waarna ze wel weer lief gaat slapen?

Help!

Eveline

Hallo Eveline,

Ik had dat bij Tijs ook en ik heb in het begin ook geprobeerd met een speen.
Daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van en meneer trapte er ook niet meer in. Hij is geen speenventje...

Ik heb toch maar telkens een flesje gegeven maar wel steeds minder erin gedaan en steeds wateriger gemaakt. Je zult merken dat je kindje dan op een gegeven moment gaat denken...ja daar ga ik niet meer wakker voor worden.
Met een speen moet je zelf steeds het bed uit en heb je nog geen nachtrust...Ik ben echt blij dat Tijs deze nooit heeft gehad, want hij slaapt snachts altijd lekker rustig of pakt anders zijn duim.

Leer je kleine ook aan om wakker in bedje te leggen, zodat ze zelf weer leren om in slaap te vallen...dat is namelijk ook heel makkelijk voor snachts als ze wakker worden.

Succes,
Danielle mv Tijs (8maanden)

Hoi Eveline,
Lastig he? 's nacht kunnen doorslapen is heerlijk. Maar ja als je voor de speen er steeds uit moet is ook niet echt fijn. Misschien is de voeding 's nachts voor Esther ook een soort gewenning nu en als je misschien toch even volhoud met het speentje dat ze vanzelf steeds later komt. Ik hoop voor je dat ze er snel achter komt dat doorslapen best lekker is

groetjes Sonja

Lastig. Wij hebben dat ook een beetje hoor. Thijs kan doorslapen, dat heeft hij verschillende keren gedaan, maar af en toe is hij ook tussen 2 en 3 uur opeens wakker en wil hij een flesje.
En het gekke bij ons is, hoe meer hij overdag op heeft, hoe vroeger hij snachts komt. Als hij overdag niet zo veel op heeft dan zou je denken die komt vannacht wel, en dan slaapt hij door, geen touw aan vast te knopen.
Ik ga er alleen heen als hij echt huilt en dan geef ik hem een schone luier en een flesje, als hij alleen maar ligt te kraaien en verder stil is laat ik hem liggen, soms valt hij dan weer in slaap, soms wordt het toch huilen.
Zolang het duurt, duurt het hoor, hij zal vanzelf alle nachten door gaan slapen, denk ik dan maar.

Ik zat dit stukje ook te lezen en vond het wel typisch wat petrap zegt. Ik geef Max om 21.15 de laatste voeding en ik geef hem dan 180 cc ipv 160 cc wat hij overdag krijgt. Ik ben daar vorige week mee begonnen. Gedachte hierachter was als hij iets meer krijgt, slaapt hij ook iets langer door. Niet dus! Sinds ik dit doe wordt hij steeds iets vroeger wakker. Vanavond dus maar gewoon een normale fles van 160 cc. Ben benieuwd.

Max vindt het ook heerlijk om met een speentje in slaap te vallen. Maar hij vindt het ook prima om het zonder te doen. Dus meestal valt hij in slaap en spuugt hij de speen vanzelf uit. Grappig is wel dat de speen soms op hele rare plaatsen ligt, boven zijn hoofd bijvoorbeeld. Hoe komt die daar dan terecht?? Sinds een week probeert Max ook zijn hele hand in zijn mond te proppen, alleen lukt dit nog niet. Twee vingers maximaal. Leuk is dan wel dat als ik hem in bed heb gestopt je hele rare smakgeluiden hoort. Hihi!

hoi eveline
als de speen werkt is t lekker.misschien dat ze dan uiteindelijk snachts geen honger meer heeft en doorslaapt.ik persoonlijk heb geen zin om 12 keer naar boas toe te lopen om de fop erin te stoppen.ik loop liever 1 keer met de fles.boas heeft de speen trouwens ook niet zo heel graag,snachts.hij tuft hem bijna gelijk weer uit.hij heeft gewoon echt nog honger dan.ik denk maar zo,dan zal hij het wel nodig hebben.ik heb snachts ook weleens honger.dan pak ik ook een boterham.en alsof t vanzelf ging ging boas steeds langer slapen.alleen vanmorgen was t weer half 5.maar..even goede vrienden.komt vast wel.en bij jou ook!(hoop ik voor je)

Hoi Evelien.
Wat grappig om te lezen!
Onze Teun wil ineens geen speentje meer,hij tuft hem er net zo hard weer uit,als ik hem dan een beetje tegenhoud begint hij te kokhalzen. Ik leg hem op zijn rug te slapen en als hij s`nachts wakker word (zo rond 5 uur) draai ik hem vlug op zijn buikje en dan slaapt hij heerlijk door tot een uur of 8. Maar ja dat moet je natuurlijk niet doen als je het eng vind.
Teun kan heel goed zelf zijn hoofdje draaien en ligt heel graag op zijn buikje. Ik  geef hem nu een trappelzakje aan anders tijgert hij naar boven,ik heb hem al een aantal keren boven in zijn bedje gevonden,zo schattig met zijn kontje omhoog,maar dat is nu natuurlijk nog wel wat te koud! Groetjes Mikkie.  

Terug
Bovenaan