Nou, zeg. Wij geven Esther (17/01) trouw iedere nacht nog een voeding, want ze begint standaard tussen 2.00 en 3.00 uur te brullen. En ze ging ook niet steeds wat langer slapen of zo, nee, hier blijft het al 1,5 maand op hangen. Tot ik me bedacht dat we haar toen we net over gingen op kv 's nachts nog wel eens een speentje gaven om te zorgen dat ze niet voor 2.00 uur kwam en dat haar ritme daardoor langzaam verschoof: eerst kwam ze om 1.00, toen om 2.00 en nu sinds 1,5 maand tussen 2.00 en 3.00 uur. Dus van eergisteren op gisteren gewoon eens een speen gegeven. Uiteindelijk wilde ze echt pas eten om 5.45 uur! Vannacht weer geprobeerd en ze was niet meer te houden om 5.15 uur. Toch bijna 3 uur later! Qua gewicht (zo'n 5,5 kg) moet ze ook wel door kunnen slapen, dus ik begreep het ook niet. Maar ze hield ons dus gewoon voor het lapje! Toch is dit minder ideaal dan het lijkt, want nu raakt ze steeds haar speen kwijt als ze weer in slaap valt, dus kunnen wij er ieder half uur uit voor die speen. Dat is voor onze nachtrust niet zo goed, dus wat te doen? Volhouden met die speen en ervan uitgaan dat ze vanzelf steeds later gaat komen? Lekker laten brullen, want blijkbaar heeft ze geen honger en ze moet leren om uit zichzelf weer te gaan slapen? Of tussen 2.00 en 3.00 uur die voeding geven als ze eigenlijk nog geen honger heeft maar waarna ze wel weer lief gaat slapen?
Help!
Eveline
Help!
Eveline