Gefrusteerde dochter

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi

Jeetje wat gaat de tijd snel ze is hier al weer bijna 10 maand 21 maart om precies te zijn.
Het gaat hier goed afgelopen week bij het bureau geweest en ze is 8 1/2 kilo en 68/1/2 cm.
Ze kan zelf nu ook echt heel goed omrollen heen en ook weer zelf terug als ze op de buik ligt dan gaat haar kontje soms omhoog en dan schuif ze 1 knie eronder maar verder komt ze niet.
Ze kan ook een poos in de box spelen, maar wij merken wel dat ze zich daarna begint te vervelen ze kan echt wel 2 uur lekker in de box spelen maar dan de rest van de dag verveelt ze zich ze gaat ook vaak op de grond zodat ze lekker de ruimte heeft en dan merken wij dat ze vooruit wil dit lukt echter nog niet.
Hebben jullie nog wat tips voor mij voor de verveling hebben jullie kindjes dit ook gehad?

Groetjes Willy

Hoi Willy,

Het verhaal wat je schrijft komt mij bekend voor.
Mijn dochter inmiddels 4 had dit ook heel erg, ze wilde veel maar het lukte gewoon nog niet.
wat wij deden aan verveling was:

Ook al was ze nog lief aan het spelen in de box toch even eruit halen en dan wat anders gaan doen b.v een.
Eendjes voeren.
Wandelen.

En als we dan weer terug kwamen ging ze vaak even slapen.
Als ze dan weer wakker was ging ze weer lekker in de box en kon ze er weer even tegen aan.

Wat we ook nog deden als ze het dan zat begon te worden, pakte we een speelgoedje wat ze nog niet veel gezien had en dan had ze weer wat uit te zoeken.

Bij haar was deze periode maar heel kort gelukkig hij begon met een maand of 8 en was helemaal klaar toen ze 10 maanden was, ze kon toen lopen en haar wereld was ineens een stuk groter.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Gr Lique

Hoi,

Inderdaad af en toe wat ander speelgoed aanbieden.
Op de grond soms iets net buiten bereik leggen, dit stimuleert ook het tijgeren.
Veel succes ermee. Helaas komen deze periodes vaker voor.

Liefs Reneke

heyhey

wat nathalia erg leuk vond toen ze nog niet kon kruipen is gewoon op de grond zetten, jij tegenover haar met een balletje. dan doe je zachtjes tussen haar benen rollen of zachtjes op haar buikje gooien.
tevens stimuleert dit om te kruipen/tijgeren. (om de bal te pakken als hij weg rolt)

of een loopstoeltje. zo kan ze overal naar toe"lopen".
een bungyjump is ook erg leuk voor die leeftijd. (tot 13 kilo mogen die dingen geloof ik)

en tussendoor idd even een frisse neus halen. lekker wandelen, eendjes voeren, naar kinderboerderij enz.

genoeg leuke dingen te doen :D
en lekker veel met mama spelen he :p

liefs, do

Hoi hoi,

Jouw verhaal is heel herkenbaar. Onze meid heeft dit ook gehad ( ze is inmiddels alweer 1 jaar). Ik legde haar ook vaker gewoon lekker op de grond, op een deken of een boxkleed. Ze draaide dan letterlijk de hele kamer door. Met 7.5 maanden ging ze kruipen en toen was er eigenlijk ook niet echt meer iets aan de hand. Ze kon overal komen waar ze wilde. Met 10.5 maanden ging ze lopen en ook dat gaf haar weer een heel stukje vrijheid.
Ik vond dit iets minder, want vanaf dat moment heb je toch niet echt meer een baby.

Ik merk nu ook nog steeds dat als ze iets nieuws wil en het niet lukt zoals zij dat graag zou willen ze er behoorlijk boos om kan worden. De ene keer is dat erger dan de andere keer.
Het is gewoon een pittige tante met een eigen willetje. Maar bij ons is het duidelijk nee is nee. En ja ze is het daar niet altijd mee eens en dan gooit ze zich op de grond en begint ze te huilen. Dit negeer is meestal en dan is het ook zo over.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan