Gefrustreerd 16 maanden

<p>Zijn jullie kindjes ook zo snel gefrustreerd?  Ons meisje is 16 maanden </p><p>Als iets haar niet lukt.. Dan word ze gewoon echt boos en zet het op het krijsen. </p><p>Ze is al heel snel met der ontwikkeling. Ze was 1 jaar en kon al blokjes in vormen doen enzo</p><p>We hebben een ringenpiramide en dat kan ze al hardstikke goed.  En blokjes in vormen doen.  Maar soms dan lukt het haar toch niet, en dan word ze zo gefrustreerd. Echt boos gewoon.. Zet het op het gillen.</p><p>Ook op haar slaapkamertje wou ze om der peuterbed heen maar er stond wat voor. Dus het lukte haar niet... Nou echt gefrustreerd.... Van frustratie ging ze gewoon keihard in der bed bijten.  En ja wat erna gebeurde dat raad je al wel... Ze moest heel hard huilen... </p><p style="text-align: left;">Klinkt het bekend in de oren bij iemand? Of moet ik me nu zorgen gaan maken. </p>
 
Onze dochter is net 1 en wordt ook boos als iets niet lukt. Is gewoon haar karakter. Alles vliegt dan door de kamer of ze wordt gewoon echt even boos. Ze heeft net zoveel geduld als haar moeder, dus dat helpt ook niet echt  ? 
 
Heel normaal en ook een gezonde ontwikkeling. Ze kan nog niet zeggen: hè *$%@$#^$, máááámmmm, kom eens helpen, die %@$$@$-ring past niet om dat ding.... wat ze dus eigenlijk wel gewoon bedoelt ? 
Kwaad worden is dus de enige manier om hetzelfde te "zeggen". Je kan het zo zien: ze heeft genoeg zelfvertrouwen om zich zo te uiten.
Wat ik dan doe is erbij gaan zitten, rustig vragen wat hij wil, vragen of hij het nog eens kan proberen en als het dan niet lukt (of echt te boos om nog eens te proberen), dan doe ik het voor hem. 
Hij mag van mij boos/gefrustreerd zijn, maar hij mag niemand pijn doen,of spullen slopen.
Mijn zoontje is nu 19,5 maand en het gaat al beter, de motoriek is een stuk beter en ook zijn spraak gaat met sprongen vooruit.
 
Mijn 15 maanden gaat met haar hoofd op de grond bonzen als ze iets niet mag of als iets niet lukt. Of gillen. Over frustratie gesproken ... Ze is ook heel vlot met alles. Tja, ik zie het maar als een hele normale ontwikkeling. 
 
Terug
Bovenaan