Gefrustreerd bij zitten

<p>Hi, Onze dochter, bijna 1 jaar, lijkt sinds een kleine 3 maanden geleden gefrustreerd als ze (vast) zit. Bijvoorbeeld in het fietszitje, in de kinderwagen maar ook letterlijk als ze 1 seconde in de triptrap zit. Ze spant haar handjes erg aan, ook tijdens het eten. Ze is wat relaxter als ze het hapje krijgt.De voetjes beweegt ze ook continu heen en weer. In de kinderwagen spant ze zich ook erg aan en het is direct afgelopen als wij haar eruit tillen.   Ze doet dit ook als ze in het karretje zit in de supermarkt, dit deed ze eerder nooit. Ze was altijd lekker om haar heen aan het kijken. </p><p>Wat ze doet is zichzelf samenknijpen en balt haar vuistje helemaal.</p><p> </p><p>Is dit herkenbaar en heeft iemand tips?</p>
 
Omg,  cheak die van ons is bijna een jaar, we merken dat ze wat driftiger kan zijn. Dit als dingen niet lukken of dingen niet mogen.
Schreeuwen, huilen, vuisten maken. Wij zijn begonnen met baby gebaren en inmiddels zegt ze al redelijk wat. 
Al zijn we er van de week achter gekomen dat ze begint de klooien en miepen met eten omdat ze zelufff heel graag wil. Dus kleren uit in de romper, lepel in de hand en gaan met die banaan.
Sinds deze week wil ze opeens uit der triptrap klimmen. En het is een uitdaging maar ik probeer zoveel mogelijk begrip te tonen maar wel met grenzen. 
We weten dat je het vervelend vind dat je in de stoel zit, als iedereen klaar is mag je er weer uit en tot die tijd blijf je zitten. Zo'n 20 x( en weer verder met de dag, afleiden enz.)
Heb het idee dat ze ook flink aan het testen is, alles wat beter niet kan is leuk. En ik merk dat ze door krijgt als ik dit doe doen papa en mama,zus of zo. 
Soms vermoeiend, want zodra ze wakker is tussen 7 en 8, staat ze ook aan de hele dag, voordeel is dan wel dat ze om 19:00 total los is.
 
Terug
Bovenaan