gegroeid als kool, gaan die van jullie ook zo hard???

Hallo allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst met mijn jongste dochter   Naomi naar het consultatiebureau geweeest....ze is in 5 weken 1400 gram en 6 cm gegroeid...ik vond het nogal veel eigenlijk....(Ze is nu 5200 gram en 57 cm), vooral omdat ze BV krijgt en je er geen zicht op hebt....

Groeien die van jullie ook zo snel, de oudste (Ilse) was (3 jaar geleden) 'maar' 700 gram gegroeid in 4 weken en dat vonden ze toen al best veel namelijk...

groetjes Yvonne

Hoi,

Laura was met 4 weken ongeveer 200 gram boven haar geboortegewicht, maar ze was ziek geweest en pas met 3 wekenterug op geboortegewicht.  Met 8 weken was ze 4055 gram en 53 cm en met 12 weken 5260 en 57 cm. De eerste 5-6 weken gaf ik bv, maar daar kwam ze niet genoeg op aan. Toen ik over ging op kv kwam ze pas echt aan. Met bv gaan ze meestal in het begin wat sneller dan met kv heb ik begrepen. Later trekt dat wel weer bij.

Groetjes Ilona

hoi
iedereen roept;wat groeit hij toch hard!maar ik vind t eerlijk gezegt nog wel meevallen.doordat mensen aldoor roepen dat ze zo snel groot worden had ik verwacht dat boas met 8 weken  5 cm en 3 kilo gegroeid zou zijn.het bleek 4 cm en bijna 2 kilo te zijn en de arts vond het fantastisch!boas was bij de geboorte 2880 gram en droeg maatje 50.nu met 11 weken weegt hij 5 kilo en een beetje en word maatje 56 eindelijk te klein.
wel fijn dat je kindje het zo goed doet op borstvoeding!knap hoor.ik heb hulp van friso

Hoi,

Heerlijk toch, als ze zo lekker groeien? Het trekt vanzelf wel weer bij hoor en als ze wat zwaarder zijn kunnen ze vaak ook wat beter tegen een stootje.
Esther krijgt kv, maar groeit ook als kool. Morgen weer naar het cb, dus ik ben benieuwd hoe lang en zwaar ze dan is. Het is echt al geen klein baby'tje meer om op te tillen!

Groetjes,

Eveline

Hoi meiden,

ik vind het ook heerlijk dat ze zo groeit, word een echt klein mensje.. die meer allert is en veel dingen omzich heen waarneemt.. super gewoon! Vooral als ze lacht.. geweldig gewoon we liggen keer op keer in een deuk.
Danaë was ook vrij klein met de geboorte 45 cm en 2545 gram en is in de kraamtijd behoorlijk afgevallen omdat ze tevroeg geboren was waardoor haar zuigreflex niet zo goed was en ze gewoon te moe was om te drinken, maar na een weekje aan de sonde zat ze weer op haar geboortegewicht en kon ze beter drinken. Nu is ze 11 weken oud en 54 cm en 4500 gram. Van maatje 44 kan ze ineens 50/56 aan
super gewoon!

Groetjes sabrien

Hoi Yvonne,

Yanick groeit ook vreselijk hard, hij is zoveel aangekomen dat ik ook diverse keren bevestiging heb gezocht of dat wel normaal is:

geboorte: 3045
4 dagen 2900
1 week 3050
2 weken 3380
3 weken 4010
4 weken 4340
5 weken 4790

ruim 1,7 kilo in 5 weken dus! En volgens mij is het hij vandaag alweer zwaarder dan gisteren

Maar het schijnt echt zo te zijn dat BV babies niet te hard kunnen groeien (geen idee hoe dat met KV babies is eigenlijk). Groeien is goed, dus geniet ervan! Beter dan dat je zit te tobben met te weinig aankomen vind ik.

Hoi hoi,

Ik ben dinsdag met Linde naar het cb geweest, en ook zij is gegroeid als kool. Bij de geboorte woog ze 4522 gram en was 55 cm en nu 5 weken later weegt ze al 6210 gram en is 60,5 cm. Ook zij krijgt borstvoeding.De cb-arts was erg tevreden. Linde zit met haar lengte en gewicht ver boven de groeicurve maar dat is geen enkele probleem volgens de arts. Kan nog alle kanten op, ze kan opeens stil gaan staan wat groei betreft en weer in de curve komen of zo door blijven groeien en boven de curve blijven. Dat zullen we tzt wel zien. Ik vind het nu wel lekker dat ze het zo goed doet en dat ik me geen zorgen hoef te maken of ze wel groeit.

Anja

Mijn zoon groeit ook heel hard en is een echt 'bolletje'! Ik ben benieuwd of en wanneer die enorme groeispurt eventjes stopt
Luuk woog bij de geboorte 3930, met 6 weken 6300 en met 14 weken 8,5 kg!

mama van Luuk (04-01-2007)

Terug
Bovenaan