Gehoorbescherming bij kinderen

Hallo allemaal,

Ik wil even wat frustraties kwijt of misschien ouders die dit wel begrijpen en kunnen uitleggen waarom ze dit doen.

Laatst was ik met vriendinnen naar een festival geweest omdat 1 van de meiden verloofd is en dat moest natuurlijk gevierd worden! Maar dan kom je daar op een festival aan, dat gewoon niet geschikt is voor kinderen onder minimaal 16 jaar, qua muziek, qua stijl en qua muziek. En wat zie je dan? Ouders die hun kind bij hebben... en dan ook nog is zonder gehoorbescherming!

Zelfs ik had oordoppen in. Ik neem ook wel is mijn kind mee naar een festival, maar niet naar zo'n muziekfestival. Dan neem ik haar mee naar meer een kermis/festival dat ook geschikt is voor kinderen en zelfs dan krijgt ze gehoorbescherming. Juist omdat ze zo jong is, krijgt ze ook gewoon echt van die grote kinderoorkappen. Tegenwoordig heb je oorkappen voor kinderen in leuke kleuren en prints, maar zelfs als je dat niet zou doen word je daar echt niet meer raar op aangekeken hoor.

Ik snap gewoon niet dat je het gehoor van je kind zo opblaast. Zelfs als je geen oppas kon vinden.
 
Ik snap je frustraties. Hier waren onlangs verschillende optredens bij ons in het dorp. De muziek stond echt luid. We hoorden het heel duidelijk tot bij ons in de tuin, verschillende straten verder. We waren zelf een keer gaan kijken en er waren ook veel (jonge) kinderen aanwezig. Geen enkel kind met gehoorbescherming. Niet te begrijpen.
 
Mijn frustratie kantelt meestal net een andere kant op: vanwaar die noodzaak om muziek toch overal zo hard te zetten. Ik snap echt niet waarom dat nodig is. Het staat vaak zó hard dat het voor iedereen schadelijk is, niet alleen kinderen. En dat ook mensen die niet naar zo’n evenement gaan, worden getrakteerd op geluidsoverlast. Bij ons in de stad worden in de zomer om de haverklap dingen georganiseerd, altijd met flink luide muziek. Zelfs binnenshuis is het te horen. Zet die volumeknop gewoon lager.
 
Hallo allemaal,

Ik wil even wat frustraties kwijt of misschien ouders die dit wel begrijpen en kunnen uitleggen waarom ze dit doen.

Laatst was ik met vriendinnen naar een festival geweest omdat 1 van de meiden verloofd is en dat moest natuurlijk gevierd worden! Maar dan kom je daar op een festival aan, dat gewoon niet geschikt is voor kinderen onder minimaal 16 jaar, qua muziek, qua stijl en qua muziek. En wat zie je dan? Ouders die hun kind bij hebben... en dan ook nog is zonder gehoorbescherming!

Zelfs ik had oordoppen in. Ik neem ook wel is mijn kind mee naar een festival, maar niet naar zo'n muziekfestival. Dan neem ik haar mee naar meer een kermis/festival dat ook geschikt is voor kinderen en zelfs dan krijgt ze gehoorbescherming. Juist omdat ze zo jong is, krijgt ze ook gewoon echt van die grote kinderoorkappen. Tegenwoordig heb je oorkappen voor kinderen in leuke kleuren en prints, maar zelfs als je dat niet zou doen word je daar echt niet meer raar op aangekeken hoor.

Ik snap gewoon niet dat je het gehoor van je kind zo opblaast. Zelfs als je geen oppas kon vinden.
Redelijke kans dat die ouders het zelf al lang niet meer horen. Maar per definitie slecht ja. En verder sluit ik me aan bij Duplo, geen enkele reden dat de muziek zo luid moet staan. Behalve dus voor die mensen die inmiddels al lang gehoorbeschadiging hebben, en het anders niet meer horen.
 
Terug
Bovenaan