Gehoortest na 2x nog niet goed!!!!!!!!!

Hoi Moeders,

Ik heb met Daphne al 2x een gehoortest gehad, maar  beide keren was het niet goed. Nu komen ze binnenkort thuis langs voor een andere test. Heeft iemand dit ook meegemaakt. Maak me best een beetje zorgen.

Margot moeder van Daphne

he getsie...
ik hoop voor je dat er niks aan de hand is.
hebben ze ook verteld hoe het kan komen dat de test niet goed is?
daarmee bedoel ik natuurlijk een reden die niets met het gehoor van daphne te maken heeft.

je niet zorgen maken is nu natuurlijk wel moeilijk, maar probeer er toch maar niet te zwaar aan te tillen. wie weet valt het hartstikke mee...
(makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er alles van)

liefs Carina

Hoi Margot,

Ik ben op 27/1 bevallen van een tweeling, Pepijn en Hugo (beiden prematuur). Toen Pepijn thuiskwam na bijna 4 weken in het ziekenhuis te hebben gelegen kwam er gelijk iemand langs voor de gehoortest. Bij Pepijn was er niks aan de hand maar Hugo zijn rechteroortje kwam niet door de gehoortest. Lang verhaal kort te maken, de tweede test mislukte ook en afgelopen donderdag kwam er een dame langs met een speciaal apparaat.

Er werden 3 stickertjes op Hugo geplakt,  één op zijn achterhoofd, voorhoofd en schouderblad en hij kreeg een kapje op zijn oor. De test kan lang duren, ze moeten een score halen van 160 andes wordt je verder doorverwezen en dan nog is er bij 50% van de kindjes niks aan de hand hoor!!!

Bij ons was er gelukkig niks aan de hand en Hugo had al snel een score van 160. Er kunnen verschillende oorzaken zijn waarom jouw dochtertje niet door de gehoortest is gekomen, vruchtwater in het oortje, een nog niet volgroeid oortje, verkoudheid etc. Probeer je niet te veel zorgen te maken.

Veel succes en als je nog vragen hebt kom maar op hoor!!!

Groetjes, Floor

He, niet meteen paniek hoor. Eveline heeft ook 3x moeten testen. De derde keer kwamen ze met een ander apparaat, waarbij elektrodes op hoofdje en armpje werden geplakt en kapje over het oortje. Was een 'beter' apparaat dat veel minder gevoelig was voor verstoringen. En toen waren haar oortjes gewoon prima in orde!
Die vrouw zei tegen mij dat 99% van kindjes die zij moest testen (allemaal dus 2x niet voldoende met gewone apparaat) alsnog gewoon prima gehoor bleken te hebben.
Succes!

Groetjes Karin, m v Eveline 21-02-09

Dank jullie wel voor de reacties. We hopen inderdaad dat het goed is deze keer. Ze hebben me vanmiddag gebeld en ze komen vrijdag om 10 uur voor de test. Ik hou jullie wel op de hoogte hoe het is geweest.

Margot en Daphne

Terug
Bovenaan