gehoortest

Mijn dochtertje Emma van bijna 4 weken heeft vanochtend de neonatale gehoortest gehad. Volgens de test is haar gehoor onvoldoende. Ik had zelf het idee dat ze wel op mij reageert en ook op andere geluiden.
Die verpleegkundige gaf mij een erg onzeker gevoel en nu moet ik over 2 weken weer terugkomen. Ik ben nu, door de opmerkingen van de verpleegkundige, bang dat Emma doof of slechthorend is. Wie had er ook een 1e onvoldoende scorende test en was later toch goed?
Ik maak me nu toch een beetje zorgen, reageer alsjeblieft.
 
hoi trotse moeder,,, ik zal je enigsins geruststellen ook mijn dochter van nu inmiddels 10 maanden was ook gezakt met de gehoortest.Ik helemaal in de stress 2 weken lang ook heb ik veel kabaal gemakt rond haar( gillen, trommelen, noem maar op. ik was echt zo ongerust en zag het helemaal al voor me,, pesten op school, niet normaal kunnen communiceren enz, na 2 weken terug( oei wat was ik nerveus) en toen kwam het verlossende wordt ZE WAS GESLAAGD, ik natuurlijk gevraagd hoe dat kon de vorige keer maar waarschijnelijk zeiden ze had ze teveel oorsmeer,niet goed blijven liggen enz dus wat ik jou wil zeggen is maak je niet druk( hoe moeilijk het ook is) zolang het niet in de familie voorkomt, en bij jou en man komt het allemaal goed. groetjes daantje
 
Hoi trotse moeder van emma.

Heel veel kinderen zakken voor de eerste keer dat is echt niets om je zorgen over te maken. Het cb is daar trouwens heel goed in hoor om een moeder onzeker te maken. Maar dat terzijde. Ten tweede zijn ze nog niet zo heel lang bezig met de test zo vroeg te doen dus wie weet moeten ze zelf nog leren. Mijn dochter is morgen 6 maanden en heeft het nog niet gekregen dus zijn ze er waarschijnlijk dit jaar pas meegestart.

Ik wens je succes en maak je niet te veel zorgen. Je kent je kind zelf het beste en ziet waar ze op reageert dus dat zit vast wel goed.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hallo moeder van Emma,

Bij ons in de regio doen ze al binnen 1 week na de geboorte een gehoortest d.m.v. een soort van dopjes die ze in de oortjes doen, deze dopjes geven een signaal en dan zou het oortje een signaaltje terug moeten geven.
In het geval van mijn zoon gaf 1 oortje onvoldoende signaal terug om optimaal te scoren. Na een week is de test herhaald en alles bleek in orde te zijn. De aparatuur waarmee deze test gedaan werd is erg gevoelig en op het moment van de test regende het en dat tikte op het dak. Dit zou misschien de oorzaak geweest kunnen zijn, maar het is ook heel goed mogelijk dat het komt doordat er bijv. wat badwater is achtergebleven, of misschien wat overtollig oorsmeer.
Heb je al geprobeerd je dochter te roepen en dan eens kijken hoe ze reageert? Veel succes en ik hoop dat het allemaal meevalt.
Groetjes van een andere trotse moeder
 
ja hoor maak je echt geen zorgen misschien dat er op het moment iets teveel geluid erom heen was bij mijn dochter hebben ze 4 keer over gedaan teveel oorsmeer of het dopje was te groot maak je geen zorgen
 
Terug
Bovenaan