Geiten zuigelingenvoeding

Zijn er mama's die flesvoeding geven op basis van geitenmelk? Wat is jou keus geweest om voor geitenmelk te gaan in plaats van koemelk?
Wat zijn jullie ervaringen?

Ons zoontje is nu 10 weekjes en heeft moeite met zijn stoelgang.
Ik overweeg om over te stappen, maar ik kan zo weinig reviews hierover vinden. Cb weet mij ook niks te vertellen.

Zou dit goed voor hem zijn?

Ik kijk uit naar jullie ervaringen!

Ja wij! Ik gaf het naast de bv omdat ik na mijn borstoperatie net te weinig melk kon kolven. Omdat hij ook erg slecht reageerde eerst geitenmelk geprobeerd en dat ging gelukkig wel goed.

Wij gebruiken Pure Goat. Zeer tevreden over muv de prijs ?

Hebben het trouwens wel ook heel geleidelijk geïntroduceerd en verder opgebouwd toen ik ging stoppen met de bv. Geen darmproblemen meer gehad toen.

Ik geef Nanny Care. 
Na 3 maanden ploeteren met borstvoeding met veel pijn in mijn hart (en aan mn tiet en haar buikje ?) gestopt. Ik was op zoek naar een kv waar weinig toevoegingen en enkel lactose als koolhydraatbron in zat. Dat is een beetje hoe je er zelf in staat. Maar Nanny Care was een van de merkjes die op mijn lijstje stond. Niet perse omdat het geitenmelk was. Hipp Combiotik stond bijvoorbeeld ook op de lijst. 
Maar het was in mijn geval een schot in de roos. Haar buikje, eczeem en huilen verbeterde direct. En bij een korte overstap naar koeienmelk kv kreeg ze poepexplosies, heftige huilbuien en eczeemplakaten. Met de kinderarts eindelijk uitgevonden dat ze een KMA heeft. En ik heb dus dat minder vaak voorkomende geval dat geitenmelk wel goed valt. 
Maar het is verder niet bewezen dat geitenmelk beter verteerbaar is dan koeienmelk hoor. Als het om verstopping of harde poep gaat, dan kan het ook helpen om gewoon eens een ander merk te proberen, ongeacht of dit geit of koe is. Mijn dochter had op Nanny Care harde poep, totdat ik met groente ging beginnen. Dan verandert alles daarbinnen ook weer. 

Ik weet uit ervaring dat kinderartsen het afraden. Geitenmelk zelf staat ook (en niet zonder reden ) niet in de schijf van 5, omdat het veel te veel onverzadigde vetten bevat. Babyvoeding is dusdanig bewerkt dat het wel geschikt is voor babies. Maar of je dat moet willen is maar de vraag. 
Even ter overweging...

Ik denk dat het elkaar allemaal niet zo gek veel ontloopt, zeker niet die zuigelingenvoeding 1. Opvolgmelk is weer anders natuurlijk.

Als je anders bij een dieetvoeding belandt, waar vast ook weer nadelen aan zitten, is het dan zo n slechte optie? Ik denk van niet

[quote quote=10388072]Ik weet uit ervaring dat kinderartsen het afraden. Geitenmelk zelf staat ook (en niet zonder reden ) niet in de schijf van 5, omdat het veel te veel onverzadigde vetten bevat. Babyvoeding is dusdanig bewerkt dat het wel geschikt is voor babies. Maar of je dat moet willen is maar de vraag. Even ter overweging…[/quote]
In Nanny Care 1 zit minder verzadigd vet dan Nutrilon standaard 1. 

Ik heb aan mijn beide kinderen kabrita geitenmelk gegeven. Beiden nooit last van krampen gehad en groeide zo goed. Zelfs bij de consultatie vroegen ze wat ik gaf. Het is licht verteerbaar en veel beter!

Terug
Bovenaan