Geitenkaas/ mozzarella in restaurant!?

<p>Hi, vraagje..</p><p>Ik ben vegetariër dus heb in restaurants al niet mega veel keuze.</p><p>Wanneer er dan mozzarella of geitenkaas op de kaart staat durf ik t meestal niet te pakken.</p><p>Op internet lees je namelijk verschillende theorieën of je het als zwangere wel of niet mag eten.</p><p>En ik vind het best vervelend om in t restaurant dat na te moeten vragen.....</p>

Als het vers is zou ik het niet eten. Maar over het algemeen wordt er gewoon geitenkaas en mozzarella van een groothandel gebruikt. Die moet langer houdbaar zijn en daar zit dus geen rauwe melk meer in. 

Ik ben ook niet zo'n vlees eter en heb toen ik zwanger was gewoon brie, mozzeralla en geitenkaas gegeten. Als je 't echt bij 'n kaasboer gaat halen zou ik 't wel ff navragen voor de zekerheid. 

Maar als het verhit is geweest, bijv op een pizza, kan het sowieso geen kwaad! En kaas uit de supermarkt is volgens mij allemaal gepasteuriseerd.

Waar je op moet letten is of het van rauwe melk is of gepasteuriseerd en of het verhit is zoals bij een pizza want dan zijn de bacteriën sowieso dood en kan het geen kwaad. Ik heb over geitenkaas gelezen dat daar nog nooit die bacterie in is gevonden dus dat die eigenlijk altijd veilig is.

Volgens mij mag je het gewoon allebei hoor. Ik eet het in ieder geval wel.  In warme gerechten in het sowieso verhit dus geen probleem

Terug
Bovenaan