Geitenkaas

Hoi allemaal!

Een gekke vraag van iemand die gek is op,... Geitenkaas.
Kaas waarop staat au lait cru is niet goed tijdens de zwangerschap.
Maar ik zie overal vermeld de schimmelkazen en brie etc.
Zou de geitenkaas van de albert heijn nou ok zijn of nie?

Natas X

Hallo,

Neem voor de zekerheid voorverpakte geitenkaas. Daar staat precies op wat er in zit.
Los verpakt weten de verkoopsters vaak niet of het kwaad kan. In nederland is bijna geen rauw melkse kaas te krijgen zeker als het fabrieksmatig wordt vervaardigd. Voor rauwmelkse kazen moet je vaak naar een speciaalzaak.

Veel succes knof

Volgens mij kun je in de supermarkt inderdaad geen rauwmelkse kazen krijgen, maar ik vind de voorverpakte wel een goede tip!
De enige keer dat ik er tot nog toe mee te maken heb gehad was bij een proeverij in een luxe Italiaans restaurantje. Toen vroeg ik het en de kok wist wel dat het rauwmelkse kaas was. Meteen een blik naar mijn buik natuurlijk, waar toen echt nog niets te zien was.
Wat ik tot nu toe nog het lastigst vind is gerookte zalm. Dat ben ik nu al een aantal keer tegengekomen terwijl ik het niet mocht hebben. Bij feestjes en zo of als apatizer wordt het nog weleens geserveerd.

Liefs,
Noa

hallo,

ik werk toevallig bij de ah op de kaasafdeling.
ik weet niet om welke geitenkaas het gaat, maar alle 'harde' kazen mag je sowieso eten, dus de geitenkaas die je in blokjes snijdt of in plakjes kun je gewoon eten, deze is trouwens ook niet van rauwe melk gemaakt, maar dit geldt gewoon voor alle 'harde' kaassoorten.
als je een zachte geitenkaas hebt gekocht, daar staat alle informatie op, dus als daar au lait cru op staat mag je deze niet eten, maar ik dacht dat alle zachte soorten ook van gewone melk gemaakt zijn hoor.
mocht je nog meer info willen dan wil ik dit best ff voor je opzoeken hoor.

eet smakelijk!!!

sandra

Hoi,

Ik heb van mijn nichtje gehoord dat je die gewoon mag eten. Ik heb het al een paar keer op in de salade heerlijk.

Er staat inderdaad niets op wat misschien schadelijk kan zijn. En ik neem altijd de voorverpakte van de AH.

Smakelijk eten.

Liefs
Nicole

Hee Sandra,

Op de brie van President staat dat het gepasturiseerde melk is maar dat er ook schimmelextracen aan zijn toegevoegd. Ik heb bij AH in het vak staan kijken maar dufde het toch niet aan...Gezien jouw expertise kun jij misschien vertellen welke brie wel en niet en hoe het dan zit met het schimmelrandje.

gr.Ing

Ik ging ervan uit dat je deze brie gewoon kon eten!! Ik eet het zeker een keer in de week op een boterham, aangezien dat een van de heel weinige dingen is die ik nog lekker vind. Dankzij de misselijkheid ( wat is dat toch KL...!!!) Wat mag je nou wel en wat niet, het wordt steeds moeilijker! Bij mijn eerste heb ik het ook gedaan, ook gerookte zalm af en toe, omdat ik niet wist dat dat niet mocht. Het is toch gerookt? Gerookte vleeswaren mogen ook! Ik weet het niet meer hoor. Ik neem bijv. in een restaurant geen salade of zo, doen jullie dat ook niet ?

Veel succes ermee, liefs Fenna

Terug
Bovenaan