Geitenmelk of pepti?

Hoi!

Ik ben in enorme twijfel wat ik nu moet doen. Ons dochtertje begon met 3 maanden de overstap te maken naar kv. Ook kreeg zij in die periode haar eerste vaccinaties. We begonnen met HIPP voeding, maar we zagen day ze steeds meer eczeem begon te krijgen en last van darmklachten. Toen zijn we na een maandje overgestapt op geitenmelk (kabrita) maar de eczeem leek in die periode alleen maar nog heviger te worden. Om het zekere voor het onzekere uit te sluiten zijn we na een maandje weer overgestapt op pepti voeding. Dit heeft ze nu 6 weken gehad en de eczeem is ietsje minder geworden maar zeker nog wel aanwezig. We hebben even geprovoceerd met 1 dagje koemelk, maar echte verandering zagen we niet, behalve dat ze meer moeite had met drinken. Dus ik denk dat ze geen hevige koemelkallergie heeft, maar misschien een milde variant? Nu denken we weer terug te gaan naar geitenmelk.. of blijven we bij de pepti? Iemand hier ervaring mee of advies?
 
Is dit in overleg met de huisarts of kinderarts gegaan? Mijn ervaring is dat zij je het beste kunnen begeleiden in de keuze en de provocatie/overgang..
 
Ik zou lekker blijven op de pepti en een officiële provocatie test aanvragen via consultatiebureau. Dan krijg je de pepti ook vergoed. Als ze melkallergie hebben dan is dat vaak ook voor geitenmelk. Mijn zoontje had ook een lichte melkallergie. Dat dachten wij tenminste. Veel eczeem en darmklachten. Tot 1 jaar pepti gebruikt en toen een test. Hieruit bleek dat hij eroverheen gegroeid was of het niet gehad heeft. Wij vonden het prettig de pepti te gebruiken want eczeem is wel weggegaan na gebruik.
Kan voor ieder kindje verschillen.
 
Ik zou naar een kinderarts gaan met dit verhaal. En je niet blind staren op kma. Eczeem kan ook andere oorzaken hebben. Zeker als een verandering van voeding niet veel verschil maakt. 
Dat gezegd hebbende kan pepti gewoon niet voldoende zijn. Via de kinderarts hebben ze andere varianten die misschien meer verschil maken. 
Overigens zit het eiwit waar ze allergisch voor zijn in alle dierlijke melk. Bij een milde allergie wil geitenmelk nog wel eens goed gaan omdat het eiwit daar wel in mindere mate in zit. Maar overstappen op een andere dierlijke melk heeft over het algemeen weinig zin. Het eiwit in soja lijkt wat structuur betreft erg veel erop, en daarom zie je daar dan ook vaak een allergie voor.
Mijn dochter had een kma, en zij had naast eczeem ook diarree en voedingsproblemen, reflux en veeeeeeeel huilen. Dit knapte direct op met aangepaste voeding. En de diagnose is ook bevestigd door een kinderarts. Als je kindje niet reageert op een aanpassing van voeding, moet je misschien ook andere oorzaken overwegen.
 
Terug
Bovenaan