Gek middagslaapje

<p>hallo allemaal :)</p><p>mijn dochter van 7maanden heeft ineens een gek middag slaapje. Haar ritme was eerst 10.00: 2 uurtjes slapen. 14.00: 1,5uur of soms 2 uur slapen. 17.30: 45 minuten slapen. </p><p>Nu is haar slaapje van 14.00 ineens maar 30 minuten hooguit 45minuten. Dan wilt ze haar laatste slaapje wel eerder doen maar slaapt dan ineens 2uur. </p><p>Ze is dan in de avond ook wat moeilijker op bed te leggen omdat ze natuurlijk net nog veel geslapen heeft. </p><p>Herkennen jullie dit? Is dit misschien een teken dat ze naar 2 slaapjes moet? </p><p>Groetjes D</p>

Je zou kunnen proberen om dat korte slaapje wat ze nu doet weg te laten. Of is ze dan ook echt moe? Anders zou je bij het laatste slaapje haar na een uur wakker kunnen maken en kijken of dat effect heeft wanneer ze savonds naar bed moet. Het blijft helaas een beetje uitproberen. 

Hoe laat gaat ze savonds naar bed als ze om half 6 nog een uur slaapt? Wij hadden dit ritme met 7 maanden:
10.15 slapen
15.15 slapen
18.30 voor de nacht naar bed
Dit werd ook zo aangeraden door een slaapconsulent van het boek Slaap! 

Ik zou idd 2 slaapjes proberen ipv 3. Moet met 7 maanden wel lukken. Bij mijn dochter lukte het met 6.5 maand. Nog niet elke dag, maar wel steeds vaker. Probeer het slaapje van 14.00 te rekken naar 14.30-14.45, en dan hopen dat ze dan wel 2 uurtjes slaapt. En dan kan ze er s avonds om 19.00-19.30 weer in

Zat er zelf ook wel aan te denken om dat korte slaapje weg te laten. En dan inderdaad rond 14.30 haar een tweede keer te laten slapen. dan kan ze ook rond 19.00 weer naar bed want nu gaat ze vaak om 20.30 pas slapen. 
Ik las ook over het 2-3-4 ritme. Misschien kan ik dat gaan aanhouden. Weet iemand daar meer over? Ik heb het boek zelf niet maar ik zie dat mama’s op dit forum elkaar dat aanraden. 
Bedankt voor de fijne reacties!

Terug
Bovenaan