Gek om 2e kind wel meerdere voornamen te geven?

<p>Hoi,</p><p>Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden. Mijn oudste zoontje is nu 2,5 en heeft 1 voornaam. We vonden deze naam pas toen ik al 36 weken zwanger was, we kwamen er gewoon onderling niet uit.  We wisten toen ook niet of het een jongetje of een meisje was, dat speelde denk ik ook mee. Een tweede naam was toen niet echt aan de orde, ik was al blij dat we er 1 hadden.</p><p>Ik ben nu opnieuw zwanger, dit keer van een meisje, en wonder boven wonder: we hebben nu al een naam! Maar ik zou het wel heel leuk vinden om haar ook een 2e voornaam te geven/ haar te vernoemen. Alleen heeft mijn oudste dus maar 1 voornaam en dan zou zij er 2 krijgen. Is dit nou super gek ofzo? Zou mijn zoon dit later stom vinden omdat hij maar 1 naam heeft en zijn zusje er 2? Twijfel twijfel. </p>

Ik vind het helemaal niet gek. Vroeger bij mijn ouders thuis hebben de oudste twee ook geen tweede naam en de rest wel. (We waren met 6 kinderen) Hebben wij nooit raar gevonden.
Onze dochter heeft nu wel twee namen, maar vind niet dat ik bij een eventuele tweede daarom ook twee namen moet. 

Ik vind het ook niet raar, onze dochter heeft 2 namen en van onze tweede willen we maar 1 naam doen. Dus ik zou zeggen volg je gevoel.

Ik heb lang getwijfeld 1 of 2 namen. Mijn man vond meerdere namen niet handig, wat je noemt je kind toch bij 1 naam. Paar vriendinnen gevraagd die meerdere namen hebben en zij gebruiken die namen achter hun voornaam ook niet. Dus eindconclusie 1 naam gegeven. En geloof mij, het is meer dan genoeg. Bij een 2e zou ik 1 naam doen, tenzij je 2 namen kan plakken en het 1 geheel wordt. Succes met het maken van een keus.

Heel normaal, niks geks aan hoor! Mijn zus heeft meerdere namen en mijn broertje ook! Ik als middelste juist niet! Mijn moeder vond 1 naam het mooist bij mij! Helemaal prima toch ? mijn zoontje heb ik wel twee namen gegeven omdat ik dit mooier vond passen bij zijn naam! 

Ik zou er dan weer niet voor kiezen. 
Mijn zus heeft ook twee namen en ik 1. Ik heb nooit als een probleem gezien, maar zou er zelf niet voor kiezen. 

Wij doen dit ook bij de 2e in verband met vernoeming. M'n dochter heeft gewoon 1 naam. Ik vind het niet raar. M'n zus en ik hebben ook meerdere namen terwijl mijn 2 zusjes maar 1 naam hebben. 

Terug
Bovenaan