GEK word ik van het geruzie!!!

wij hebben 2 dochters 1 van 7 en 1 van 3 en ze hebben bijna altijd als ze samen zijn ruzie. ik heb het er helemaal mee gehad en hoop op deze manier wat tips te krijgen om hier mee om te gaan. ik kan bijna niet meer genieten van de kinderen...........
het zijn beide pittige meiden, die ook verbaal ERG sterk zijn (ze praten mij bij tijden zelfs onder tafel.......). WIE KAN ME HELPEN EN HEEFT TIPS?
 
hi.
ik heb een zoon van 4 die al een jaar echt ruzie met mij maakt..
heel erg leuk, tot wanhoop toe...

als ik mijn neefjes of nichtjes over de vloer heb maak hij ruzie met hun(hij kan ook wel leuk spelen)
ik merk dat ik mij er dan niet te veel mee moet bemoeien, het lost zich zelf dan op.
maar dit is niet elke dag...

je kan ook het consultatiebureau(voor de pedagoog)  bellen of de ggd(schoolarts)
en zei kunnen je dan begeleiden, soms is het heel simpel maar om dat je er zelf in zit,
niet de oplossing zelf kan bedenken.
succes
 
Hoi

Mijn jongens doen precies hetzelfde ik heb er een van 6 1/2 en een van 22mnd wij hebben het gevoel dat we steeds een politieagent moeten spelen,ze kunnen niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar.Als de een straf heeft omdat hij schopt of bijt zoekt de ander hem toch weer op.Soms laat ik ze hetzelf oplossen maar als er pijn gedaan wordt grijp ik wel in.De oudste heeft volgens mij af en toe  een jaloersig gedrag omdat hij wel een hele tijd alleen is geweest met ons en nu moet hij ons delen met z'n broertje.Ik probeer de positieve dingen eruit te halen zodat hij ziet dat als hij het goed doet wij blij zijn,dat geldt voor allebei.We benadrukken dit dus extra.Ook geven we ze allebei even qualititeit met een van ons zodat ze zien  dat  ze allebei even speciaal voor ons zijn.En wat wil je ze zijn net als bij jou twee verschillende leeftijden de jongste wil net als de oudste alles doen en de oudste wil nog af en toe even klein zijn.Op het ogenblik leer ik de oudste hoe met jongste te spelen en te tekenen en samen te kleien of te spelen met een bal en pakkertje,en dat  werkt wel voor nu in ieder geval.Ik hoop dat je hier iets mee kunt en als jij nog tips hebt,ik houd me aanbevolen.

Groetjes Angelique              
 
Terug
Bovenaan