Gek worden van sprong en slaapregressie

<p>Even een zeurmomentje hoor haha. Mijn zoontje van net 1 zit volgens mij na zijn sprong weer in een slaaptegressie. Ik word er af en toe gek van. Ik weet dat hij er niets aan kan doen, maar gewoon is een avondje relaxt op de bank zitten tot 00.00uur en doorslapen tot de ochtend zou gewoon zo lekker zijn. Iedereen om mij heen hebben kindjes die slapen tot half8, nou die van wordt altijd rond 6uur wakker en tijdens de sprongen of slaapregressies nog eerder. Heel soms verlang je weer even terug naar een moment van lekker slapen totdat je wakker wordt. We hebben helaas alleen 1 opa en oma in de buurt wonen waar hij af en toe een nachtje kan slapen, het breekt je soms gewoon een beetje op</p>

Pff heel herkenbaar. Mijn dochter is nu 9 maanden en is ook elke dag rond 6 uur wakker. En gaat savonds ook pas super laat naar bed en komt nogsteeds voor een nachtvoeding. Ik ben echt kapot, en dan is ze oook nog eens eenkennig dus haar een nachtje bij opa of oma doen zit er ff niet bij nu. Maar gelukkig gaat het weer over, ff volhouden nog! 

Ik kom even lekker met je mee zeuren! Hier zoontje 4 maanden. In sprong en slaapregressie. Precies nu ik weer begonnen ben met werken. En dan nog een dwarse peuter die ik in de ochtend bijna niet meekrijg naar de opvang....  
Mijn wens is even 10 uur achter elkaar slapen haha

En zo is het! Hier een meisje van 1.5 jaar die élke ochtend om 6.00-6.45 max wakker is, ook al slaapt ze s avonds pas om 21.00. Dus de luxe dat je kindje tot 8.00 slaapt ken ik ook niet.. ze heeft in dr hele leven misschien 5x tot 8.00 geslapen. Alle papa's en mama's wiens kindje dat wel doet, beseffen niet hoe luxe dat is. 
En ze gaat nooit logeren, behalve als papa en mama een nachtje samen weg zijn, 2x per jaar ;) 
Het breekt idd wel eens op, ook al is mijn dochter geen baby meer.. het is pittig om ze elke avond tot laat op te hebben en s ochtends alweer vroeg naast je bed te staan, 7 dagen per week..
Ik snap je helemaal :)

Hier ook elke ochtend 6.00 uur wakker! Onze dochter is 8 maanden! De ochtenden die ze tot 7.00 uur of later heeft geslapen zijn ook oo 1 hand te tellen. Die grapjes slaapt alleen bij opa en oma langer haha. 
Ze ligt er wel altijd keurig om 19.00 uur in! We hebben ook wel later geprobeerd maar dat maakte geen verschil! Dan maar lekker op tijd naar bed haha. 
Succes er komt een dag dat we ze om 12.00 uur uit bed moeten schoppen haha! 

Oooh pfff, ja ik snap je helemaal! Hier ook eentje die erg gevoelig is voor sprongen en slaapregressies! En slapen tot 7.30 uur...? Oooh dat zou echt zo heerlijk zijn! Laatst gebeurde het dan toch...: in mijn dromen....?
En poeh die sprongen zijn idd soms erg heftig! Je weet dat ze er niks aan kunnen doen, maar toch! Ik verheug me nu al op de volgende slaapregressie... haha!
Succes ermee! ?

Bedankt voor jullie reacties! Fijn om te lezen dat meerdere mensen die ook zo ervaren. Soms voel ik me zo’n zeikerd, maar het is soms gewoon ff doorbikkelen. Jullie ook allemaal succes ermee! En komt idd ooit een tijd dat we ze het bed niet uitkrijgen haha

Ik besef echt dat wij met ons slaapkoppie vette mazzel hebben (of hadden), maar hel wat een nachten nu hij van een sprongetje naar de zesde ziekte ging en nu na een week vol tandenellende moeiteloos doorging met een oorontsteking. Slecht inslapen, wakker worden, nachtelijke huiluurtjes, vroeg wakker. En iedere keer denk ik weer: het kan echt erger, wallen zijn m’n nieuwste accessoire ? Ze staan me best goed houd ik me maar voor ?

Terug
Bovenaan