Gekantelde baarmoeder/Minder vruchtbaar??????

Hallo dames,

Ik ben Sterre 31 jaar en ik zit nu in ronde 5   voor mijn eerste kindje.

De meeste vrouwen hebben een voorliggende baarmoeder, echter ik heb een gekantelde baarmoeder hetgeen betekend dat hij achterover ligt.

Heeft iemand van jullie dit ook?? Heeft iemand een idee of dit de zwangerschapskansen vermindert???

Ik hoor het graag van jullie!!

Liefs Sterre.

Mijn baarmoeder ligt ook naar achteren gekanteld.
De huisarts zei dat dit absoluut geen kwaad kon.
Ongeveer 20% van alle vrouwen heeft een gekantelde baarmoeder.
Mijn gyn heeft er niets over gezegd, terwijl ze het zeker weten heeft gezien bij de interne echo. Ik neem aan dat ze er wel iets over gezegd zou hebben als een gekantelde baarmoeder voor verminderde vruchtbaarheid zou kunnen zorgen.

Hoe kom je er eigenlijk bij dat dat zo zou kunnen zijn?
Heb je dat ergens gelezen?
Ik neem aan dat je nog geen zorgen aan het maken bent aangezien je pas 5 maanden bezig bent?

Groetjes
DeeDee
(Ruim 2,5 jaar bezig voor een eerste wondertje)

Hoi sterre,

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, niet doen. Ik heb net afgelopen maandag te horen gekregen dat ik een extreem gekantelde baarmoeder naar achteren heb. Hierdoor is mijn eerste curettage na mk niet goed gegaan maar de kans om minder snel zwanger te worden is er niet. Helaas moest ik voor een na-curettage omdat ze heel raar gezegd de bocht om moesten. De gyn heeft me daarna verteld dat ik gewoon weer zwanger kon worden. Ik was trouwens de eerste ronde gelijk al zwanger dus denk niet dat het een probleem hoeft te zijn. Meid doe het rustig aan, ik hoop dat je snel zwanger bent.

Groetjes petra.

Hoi Sterre

Ik kwam er tijdens mijn echo's ook achter dat mijn baarmoeder achteroverligt, maar... ik ben gewoon via de natuurlijke weg zwanger geraakt. Ok, het heeft een maandje of 9 geduurd bij ons, maar of dat nu met mijn baarmoeder te maken heeft, ik denk het niet.
En zoals de andere al zeggen, 20% van de westerse vrouwen heeft dit en ik geloof dat het percentage bij andere rassen zelfs nog veel hoger ligt.
Succes met zwanger raken.

Groetjes Natalie
(22w1d)

Hallo,

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder.
Ik was de eerste keer na 6 maanden zwanger en de 2de keer na 3 maanden. Ik denk dus niet dat het zoveel invloed heeft op je vruchtbaarheid.
We zijn nu al wel 9 maanden bezig voor nr 3, dat wil nog niet zo vlotten helaas, maar ik denk dat dat niet zozeer met mijn baarmoeder te maken heeft.
Ik vermoed zelf dat ik geen eisprong heb.

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan