Gekantelde baarmoeder

<p>Hoi dames</p><p>Heeft er iemand van jullie ervaring of raad over een gekantelde baarmoeder?</p><p>3 jaar geleden heb ik een zoontje op de wereld gebracht via ks. De gyn die ik toen had heeft nooit iets gezegd over een gekantelde baarmoeder. Ze gaf over niets veel uitleg. Ik had een te laag liggende placenta dit heeft ze pas voor het eerst vermeld toen de datum voor de ks werd gepland. De info voor de ks moest ik maar in een brochure lezen.. nu heb ik een andere gyn en deze wist mij te vertellen dat de bm gekanteld is en dat het langer kan duren om zwanger te worden. Mijn eerste kindje was een verrassing dus hier kan ik geen tijd aankoppelen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Nu 4maand later vraag ik me af zou dit altijd al zo geweest zijn of kan het dat dit door de ks komt?</p><p>Groetjes</p>

Ik heb ook een gekantelde baarmoeder wat voor problemen zou kunnen zorgen in zwanger worden. Maar dit is niet zo geweest. Ben 2x snel zwanger geraakt. Mijn baarmoeder ligt van nature zo en kantelt tijdens mijn zwangerschap zelf terug in de juiste positie als het kindje groot genoeg is. Dat is meestal al gebeurd bij de 12 weken echo. Mogelijk dat het daarom toen niet is gezegd of gezien omdat dit als je zwanger bent bij 90% zelf oplost en dus niet heel boeiend is. 

ik heb ook een gekantelde baarmoeder. 
ook 2x snel zwanger.
van nature kan je baarmoeder zo liggen. is verder geen punt.
leuk weetje: bij Aziatische vrouwen is dit juist de normale stand van de baarmoeder?‍♀️ 
Je hoeft je geen zorgen te maken dus! 
eventueel wel de volgende zwangerschap hopen op betere begeleiding, want dat kan je best onzeker maken zo zonder info?

Ooh al een hele geruststelling als ik dit zo hoor!
Mijn nieuwe gyn geeft wel de nodige uitleg maar het is pas achteraf dat ik hierover ben beginnen nadenken.
Hopelijk hebben we de volgende ronde meer geluk☺️
Bedankt voor de reacties!

Ik begreep deze keer dat mijn baarmoeder ook naar achteren gekanteld lag. Twee keer snel zwanger geworden. Ik heb t/m 9 weken inwendige echo's gehad, maar dat zorgt juist voor mooie beelden ? De gyn zag bij 9 weken al helemaal geen gekantelde baarmoeder meer. Nu met 11 weken een uitwendige echo gehad.

Terug
Bovenaan