gekantelde baarmoeder (?)

De titel zegt het eigenlijk al, ik heb een gekantelde baarmoeder! Ik ben gisteren op nacontrole geweest bij de vk omdat ik nog steeds buikpijn heb. Blijkt dat mijn baarmoeder helemaal naar achter is "geklapt". Nu moeten de baarmoederbanden de baarmoeder weer overeind trekken en dat veroorzaakt die pijn. Eigenlijk flinke spierpijn dus! Zijn er nog meer mama's voor de nacontrole bij de vk geweest? En kent iemand dit probleem misschien?
Groetjes van Ruth

Oei,
Wat vervelend voor je!
Ik ben helemaal niet geweest voor de nacontrole, dat hoefde alleen als ik er behoefte aan had. En ik heb nergens last van. Maar nu ik je verhaal lees, ga ik twijfelen of ik niet toch had moeten gaan...
Komt het wel allemaal goed dan? Hoe ontstaat zoiets eigenlijk?
Ik hoop voor je dat het goed komt zonder al te veel pijn!

Groetjes,
Rosanne, Mama van Loek (6,5 week)

Zo heel erg vervelend is het niet hoor! Alleen een zeurderig gevoel in mijn buik, het voelt alsof ik ongesteld moet worden, en dat is dus die spierpijn. Mijn baarmoeder is waarschijnlijk gekanteld omdat hij te snel is 'gekrompen', ik heb namelijk twee vrij zware antibioticakuren achter elkaar gehad (baarmoeder- en borstontsteking). Toen had de baarmoeder even een beetje teveel 'ruimte', en is gekanteld. Kan geen kwaad hoor, schijnt wel vaker voor te komen.
Ik had trouwens wel een goed gevoel bij die nacontrole, even zelf weer door de APK. De vk nam echt goed de tijd om me na te kijken en om over allerlei dingen (bv anticonceptie, hechtingen, nachtrust etc) te praten.
Bij onze oudste ben ik niet naar die nacontrole geweest, maar mocht er ooit een derde kindje komen, ga ik wel weer. Echt een goed gevoel erbij gehad dus!
Groetjes van Ruth

Ik moet over drie weken weer naar de verloskundige. Mijn baarmoeder is nog niet genoeg "gezakt". Ze wil dan weer voelen of het dan wel is ïngezakt". Als dat niet zo is dan heb ik geen idee wat ze dan gaan doen.

Heb geen nacontrole gehad, ik wist niet eens dat het mogelijk was tot ik er hier over las. VK heeft er nooit iets van gezegd. Maar ach, ik heb het niet echt gemist. De VK heeft wel op de laatste dag van kraamweek uitgebreid nagepraat met mij, hoe ik me voelde, wat ik van hun begeleiding vond, over anticonceptie etc.
Wel vervelend he, als alles nog niet zo gaat als het hoort... Ik heb zelf nog dagelijks last van bekken/rugpijn en de fysio kan nu verder niets meer voor mij doen. Geef het tijd, zeggen ze dan, je hebt 4 maanden met een overbelast bekken en rug rondgelopen, dat is niet meteen weg. Helaas!!
Ik hoop voor je dat de buikpijn snel weggaat!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Terug
Bovenaan