Gekke eetgewoonten

Het gerucht bij ons in de familie gaat dat als de zwangere vrouw veel zin in zoet heeft dat het een meisje wordt en veel zin in zuur en heet bij een jongetje....

Nu vraag ik mij af wat jullie "trek" is tijdens de zwangerschap en sinds wanneer kregen jullie deze trek?

 
Ik ben normaal een echte zoetekauw maar sindskort heb ik juist heel erg hartige trek. En ik ben nog maar 5 weken.... Wordt het dan een jongen of een meisje? :D
 
Ik weet wat we krijgen, maar kan wel zeggen dat het niet klopt, misschien wel bij andere vrouwen, maar niet bij mij.
Ik heb verschillende fases gehad, zo luste ik nooit koffie en nu wel. ik heb een tijd alleen maar geroosterd brood gegeten, toen alleen maar koude groenten en koude schotel, en een tijd alleen maar van drinken gewone thee, geen smaakthee. en nu lus ik dus van drinken koffie, tonic en bitter lemon, alles een beetje bitter. Qua eten is het weer gewoon, mn smaak is wel veel anders dan als ik neit zwanger ben, ik ben nu bijna 31 weken.

Ze zeggen dat je eht wel aan de buik kan zien, draag je rond krijg je ene meid draag je naar voren krijg je een jongen. En als je veel pukkels krijgt in je zwangerschap dan krijg je een meid en heb je een gaaf gezicht dan een jongen, want een meisje neemt je schoonheid weg zeggen ze tijdens je zwangerschap.
Of het fabeltjes zijn of niet tja, ik weet het niet.

Succes.
 
he meiden, kwa eten heb ik nooit gek gewoonte gehad, bij onze dochter niet en me huid was heel mooi( heb namelijk als ik de pil niet slik veel last van overbeharing en acne wegens iets meer mannelijke hormonen) , en ik droeg het een beetje rond maar niet over dreven,

Nu de 2de weten we ook niet wat het wordt, maar draag het meer naar voren eet gewoonte is normaal heb geen gekke gewoontes, maar heb nu wel heel veel last van over beharing en flink last van acne maar niet in mijn gezicht,

Dus over gave huid enzo ja kweet niet of het fabeltje is maar dat kan ik pas zeggen al;s de 2de geboren is.

liefs
 
Haha! Dat "fabeltje" over dat een meisje de schoonheid wegneemt vind ik wel een leuke! :)

Ik denk ook niet dat het klopt hoor, maar het lijkt mij leuk om te weten hoe de verschillen in eetgewoonten veranderen en waar men zoal trek in krijgt.

Ik heb ook wel eens gehoord dat als je een hoge buik draagt dat het een meisje wordt en als het een jongen is dan is de buik laag (of andersom..??) Haha!

 
Volgens mij is dat een fabel want ik had bij de zwangerschap van mijn dochter een super gladde egale huid! Deze keer heb ik last van wat pukkeltjes.

Deze keer lust ik geen gekookte aardappels met groente en vlees. Vooral de aardappels zijn het probleem. Patat, krieltjes en opgebakken aardappels met sla gaat prima maar verder niet. Ook snoep ik nu het liefst de hele dag door terwijl chips me nu totaal niet meer smaakt. (voor deze zwangerschap gingen er nog 3 zakken in de week door haha) Kortom bij mij is er best veel veranderd qua smaak.

Ach het zal straks wel weer overgaan en in Italië eten ze ook geen aardappels en worden de kids ook gezond groot!

Liefs ciomama
 
ik heb een zoon gekregen en ben altijd een zoetekauw geweest ook tijdens zwangerschap. Maar aan het eind vond ik augurken toch echt wel heeeeeel erg lekker
daar zat in een keer een extra lekker smaakje aan.
Nu smaken augurken weer normaal.
Echt grappig hoe dat werkt.
Tegen misselijkheid heb ik wel veel chocomel gedronken
 
ik krijg alleen maar watertanden van wat jullie hier vertellen :D augurkjes chips en al mmmm jammie :d spuugde ik het allemaal maar niet uit dan smaakte het twee keer meer hmm heb er erg zin in nuuu :D Wat fabeltjes betreft is dat als je pukkels krijgt dat de kans er hoog in zit dat het een meisje is omdat het zoals hiervoor al aangehaald schoonheid van de moeder wegneemt. Dit is mijn eerste zwangerschap en stralen doe ik niet echt hoor :D heb vaak pukkels en vlekjes gekregen op mijn gezicht, dus volgens het fabeltje zou het een meisje moeten zijn, maar ik heb toch het gevoel dat het een jongen is :D nog afwachten tot 6 september dan weet ik het jullie te vertellen wat het exact gaat worden :D Bij ons zeggen ze dan als je veel trek krijgt in zure en bittere dingens dat het een meisje word en als je lekker zoet wilt eten is het een jongen, hoeverre dat waar is, is natuurlijk een vraagteken :d ik heb wel vaak zin in zure augurken :D dus alles bijeen zou het een meisje moeten zijn :D maar ik ben nog steeds overtuigd dat het een jongen is :))))))) uiteindelijk zijn het fabeltjes dus niet te veel van aantrekken en genieten gewoon :D en eet gewoon waar je trek in hebtt :d want twee van mijn tantesss hebben tijdens hun zwangerschap gesnakt naar amandelen die waren er niet te vinden en twee van hun kinderen hebben een vlek zo groot als amandel op hun handen :D weet wel niet of dit te wijten is aan het feit dat ze op dat moment geen amandel konden vinden maar vind het toch wel eigenaardig :D
 
Terug
Bovenaan