gekke vraag misschien...

Na mijn curettage afgelopen vrijdag verloor ik die dag zelf heel minimaal bloed, de dag erna was het over. Nu, sinds net een half uur ineens veel (voor mijn doen veel) bloedverlies en kleine stolseltjes. Is dit normaal dat dat ineens komt opzetten? Ik heb de hele week af en toe krampen, net ook weer wat heftiger, dus hup naar het toilet en toen zag ik dat ik zo heftig vloeide.

Hoort dit bij de nawerkingen van de curettage?

Groetjes Sabien

heey meid

ik heb ook een curatage gehad zou gewoon ff de dokter bellen of gyn die kan je wel zeggen of het goed is ik had toen ook stolsels en ben toen na de dokter gegaan heb medicijnen gehad die het bloeden normaal deden gaan zou voor de zekerheid morgen toch ff bellen na de dokter sterkte ermee

groetjes tamjoh

Hoi Sabien,

hoop dat je inmiddels (lichamelijk in ieder geval) een stuk opgeknapt bent! Ik heb in januari een curettage gehad na een misgelopen zwangerschap van bijna 16 week. Zo lichtvoetig als erover gesproken wordt heb ik het totaal niet ervaren. Tot drie maand na de curettage bij m'n ongesteldheid ook heel heftig gevloeid. Was ik voor die tijd helemaal niet gewend van mezelf. Sta er dus niet raar van te kijken als het anders is als je ongesteld wordt en 't kan dus ook zijn dat je behoorlijk meer vloeit dan je van jezelf gewoon was. Ik vond het allemaal maar spannend en griezelig toen. Wat ik ook naar heb gevonden is de algemene termen waarin gesproken werd door mijn huisarts. Hij zij dingen als; het kwam inderdaad wel voor dat...... en dingen als; ieder lichaam reageert nou één keer anders op zoiets..... het was voor mij zo niets zeggend! Als je ergens onzeker over bent, laat je niet sussen met lauwe antwoorden, vraag goed door zodat je echt gerustgesteld kan worden. Dit helpt mij nu nog steeds goed. Wat mijn huisarts uiteindelijk wel heeft gezegd is dat als ik ongesteld was ik niet langer dan 24 uur heel heftig mocht vloeien. (het kan zijn dat je nog stolsels kwijt raakt)

Heel veel sterkte de komende tijd, laat je niet te snel opjagen om weer 'gewoon' met alles mee te doen. Je kan dit beter goed en rustig verwerken!

Succes!

Dag Sabien,
Volgens mij ken ik je nog van de mamaclub feb 2012. Ook heb ik een miskraam gehad. 15 juli ondekt dat tussen de 6 en 9 weken is ons kind overleden. Eerst gelijk aan de medicijn begonnen om de miskraam op te wekken. Week daarna weer voor een echo. Alles was er nog steeds. Dus afgelopen donderdag een curettage gehad. Sinds gisteren geen bloedverlies meer gehad. Hoop dat het allemaal nu voorbij is en kan ik me weer op de toekomst focussen en wie weet een nieuwe zwangerschap.

We zijn weer een paar weken verder. Is alles goed gegaan. Ik neem aan dat je bent nu zeker klaar met bloeden. Hoe voel je je? Ik vindt het onzettend prettig op deze manier toch erover te kunnen praten met meiden die het zelfde hebben meegemaakt als ik. Ik hoop dat het goed gaat met je.

Groetjes,
Brittany

Hoi

Bedankt voor de lieve berichtjes. Inderdaad Brittany01: ik zat ook op het feb 2012 forum. Wat naar dat het ook bij jou is mis gegaan!

Met mij gaat het goed, al bleef het niet bij 1x curreteren... NA 5 dagen begon ik ineens heftig te vloeien, kon niet eens lopen dan stroomde het er al uit. DE huisartsenpost (dit soort dingen overkomen mij altijd 's avonds en 's nachts) vond het niet ernstig genoeg maar toch nog de volgende dag weer gecurreteerd. Nu moest ik een nacht blijven omdat ik andere pijnstilling kreeg dan de vorige keer, omdat ik toen nog zoveel pijn had. Achteraf gezien logisch.

Lichamelijk ben ik weer zo goed als de oude, vloei niet meer, wel heb ik nog veel last van afscheiding. (sorry voor het onsmakelijke)

Emotioneel gezien valt het me mee. Ben er ruim een week heel verdrietig van geweest, kon niemand, zelf mijn zoontje niet, om me heen dulden.
Ik heb zelf heel sterk het idee dat het kindje niet levensvatbaar is geweest, dat er iets mis was. Dat is voor mij ook troost.
Natuurlijk zullen er nog wel lastige momenten zijn. Zo vind ik het soms spannend om te kijken waar ze op het feb forum over schrijven,omdat ik dat anders ook had meegemaakt. Ook de uitgerekende datum zal moeilijk zijn maar eigenlijk hoop ik dat ik dan weer zwanger ben en denk dat het dan wel mee zal vallen.

Ik hoop dat ik er later op terug kan kijken met een gevoel dat het is gebeurd, het hoort bij ons, maar het heeft een plekje.

Hoe is het met jou? Viel de curettage zelf je mee of tegen? Hoe sta jij er nu in?

Liefs Sabien

Hoi Sabien,

Ik ben blij te horen dat je in ieder geval lichamelijk weer de oude bent.

Ik helaas nog niet. Ik heb 28 juli de curettage gehad en dit viel erg mee. Niet echt pijn gehad of veel bloed verloren of zo. Wel heb ik heel rustig aangedaan de dagen er na. Maandag 1 aug weer gewoon naar mijn werk gegaan.

Maandag en dinsdag had ik helemaal geen bloed verloren en ook minimum afscheiding. Dacht dat het helemaal voorbij was. Keek uit naar weer op de normale menstruatie cyclus te komen. Voelde mee ok goed. Dacht het is eindelijk alemaal voorbij. Maar dan gisteren woensdag weer begonnen te bloeden. Niet heel erg veel maar met verleken met druppels of niks was het ineens voor mijn gevoel veel. Had ik niet verwacht. Nu heb ik vandaag nog steeds hier en daar bloedverlies. Nu is het 7 dagen geleden sinds mijn curettage. How lang heb jij erover gedaan om helemaal compleet te stoppen met bloeden? Als ik vragen mag. Ik ben het nu echt zat. Normaal heb in een menstratie van 4 dagen en nu bloed ik sinds 18 juli! Dit is mij echt te lang. Ik wil gewoon verder en weer de kans krijgen om weer te proberen om weer zwanger te raken. maar ja je mag niet vrijen totdat het vloeien stopt.

Ik hoop dat dit alemaal snel voorbij gaat. Het lijkt alemaal ZOOOOO lang te duren.

Ik hoop dat het goed gaat met je. Ik heb het ook heel moeilijk om naar de Feb 2012 club te kijken. Heb ook a hele goede vriendin die 2 straten verder op woont van mij die zwanger is en is ook precies net zo ver als ik zou moeten zijn. We zouden samen zwanger moeten zijn. Bij haar gaat als goed en bij mij niet. Dit is erg moeilijk voor mij. Ik kan voorlopig nog niet met haat praten. Ik neem gewoon mijn tijd voor mezelf en kan alleen hopen dat in de toekomst ik haar kan alsnog steunen.

Liefs Brittany

Jeetje, dat is wel heftig, als je samen met je vriendin op zou gaan wat betreft zwangerschap! Inderdaad, neem de tijd voor jezelf! Hopelijk begrijpt je vriendin dat. Het lijkt me wel lastig en moeilijk als iemand zo dicht bij je in verwachting is.

Wat betreft het vloeien: na de eerste curettage vloeide ik niet, alleen de dag van de ingreep iets, verder niet meer tot 6 dagen later, toen ineens stolsels en alleen kunnen liggen om het vloeien te beperken, voor zover het te beperken viel... Na de tweede ingreep zo'n 4 dagen iets bloedverlies gehad. Wel 3 dagen later weer bloedverlies (dus schrok ik weer) maar niet heftig. 2 Dagen later was het weg en vanaf dat moment vloeide ik niet meer.

Het vloeien mag vanaf de curettage 2 weken duren zei mijn gynaecoloog. Als je het niet vertrouwt moet je gewoon bellen hoor!

Ik herken wel dat het voor je gevoel zo lang duurt. Zodra het vloeien gestopt was zat ik gelijk beter in m'n vel omdat ik wist: vanaf nu gaan we vooruit en kunnen we weer aan zwanger worden denken. Dat is ook het belangrijkste op dit moment: weer zo snel mogelijk zwanger worden.

Ik hoop voor je dat het vloeien snel stopt, zodat je ook weer vooruit kan kijken.

Heel veel sterkte en een knuffel voor je,

Liefs Sabien

Lieve Sabien,

Ik ben blij om te kunnen mededelen dat mijn bloeding is ook gestopt!! Eingelijk. Ik heb vanaf zaterdag geen bloed meer verloren.

Ik heb het zelfde gevoel als je omschrijft bij jou. Ik voel me ook weer beter in mijn vel en denkt aan de toekomst en weer zwanger worden weer.

Ik hoop heel erg voor ons allebei (en natuurlijk al de rest van de vrouwen op dit forum) dat we binnenkort mogen praten over onze nieuwe zwangerschappen!!!
Op naar de begin van ons cyclussen weer.

Zijn jullie al aan het proberen of ga je afwachten tot je volgende menstruatie?? Ik heb zelf wat ovulatie testen gekocht. Alleen 5stuks. Dit om te proberen voor mijn eerste menstruatie weer te peilen waneer ik deze aankomende 4-6 weken ovuleert. Ik zou in eerst instantie dit niet doen maar ik dacht ach kan geen kwaad. Ik was hiervoor erg regelmatig met mijn cyclus en ook ovulatie dagen. Ik wist het precies. Nu weet ik niet wat ik moet verwachten.

Ik ga over eenpaar weken op vakantie en dan hoop ik net daar voor mijn menstruatie weer te krijgen. Ik heb geen zin om het tijdens vakantie te krijgen, maar ja. Hier heb ik geen control over. Maar ik terug ben dan hoop ik weer helemaal mijn zelf weer te zijn.

Ik hoop dat voor jou alles vlot gaat. En dat ik binnenkort van jou goeie nieuws krijgt!!!!!! Sterkte nog met alles! En Ik hoop je binnenkort weer te spreken.

Liefs Brittany

Terug
Bovenaan