Gekke vraag

Ik heb misschien een gekke vraag. Maar merkt je baby er iets van als je omdraait in bed? Kan er iets met je baby gebeuren als je omdraait in bed? Ik ben nu 16 weken, en maak me nog steeds zorgen dat er iets met de baby gebeurd.
Omdat ik me niet voor kan stellen dat we straks 3 kinderen hebben, denk ik dat er iets met de ongeboren baby gebeurd

Als dat zou kunnen dan zouden er weinig gezonde kinderen geboren worden ? Ik neem aan dat je bij je eerdere twee kinderen ook niet 9 maanden doodstil in bed hebt gelegen? ? Maar even serieus, je baby is daar binnen super goed beschermd dus je kan gewoon rustig slapen. Het kan zijn dat als jij draait hij/zij daar wel iets van mee krijgt maar het kan geen kwaad

De baby merkt het wel, maar het kan geen kwaad. Elke keer als ik me omdraaide, ging de baby daarna ook weer anders liggen in mijn buik. Maar toen was ik wel verder dan 16 weken ;)

Je baby merkt het wel, maar het is niet verkeerd hoor. Hij zit niet in de knel ofzo, dus die draait zich ook gewoon lekker om als ie niet lekker meer ligt. Bedenk je maar dat babies in alle houdingen in je buik liggen/hangen. Links, rechts, ondersteboven, achterstevoren. Dus als jij omdraait en je baby is ineens ondersteboven... dat doen ze zelf ook. Ze draaien zelf zoals ze fijn vinden. Er zit niet voor niets een baarmoeder en allemaal vruchtwater omheen. 

Wat wel kan is dat als je op je rug ligt je zelf een beetje duizelig wordt omdat er door het gewicht een bloedvat afgekneld wordt. Daarom kan het beter zijn niet te lang op je rug te liggen, als je daar al last van hebt (is pas als je buik groot en zwaar wordt). 

Terug
Bovenaan