gekleurde dropjes

ik weet dat drop slecht is tijdens de zwangerschap. Geldt dit ook voor gekleurde drop ,zoals winegums en van die heerlijke rode kersen? Ik heb namelijk zo'n behoefte aan zoetigheid!!
 
Hoi,

Ik vreet me helemaal ongans aan snoep.Probeer van de drop af te blijven omdat dat bloeddrukverhogend kan werken.Maar alle andere gekleurde snoepjes werk ik dagelijks naar binnen en kunnen geen kwaad behalve dan misschien voor je tanden maar ik poets erg goed.Moet toch wat als je bijna niet meer rookt (2 per dag).Haha.Dus ik snoep iedere dag wel en dat kan geen kwaad voor zover ik weet.

Liefs Anne35 17 wkn 1 dg.
 
Dat is geen drop, dat is snoep. Zou het gewoon nemen als ik jou was! Ook als je ontzettende trek hebt in een dropje kan dat heus wel, hoor. Het gaat erom dat je niet een hele zak achter elkaar leegvreet, maar zo nu en dan eentje mag echt wel. Dat geldt voor wel meer dingen die je tijdens de zwangerschap niet zou mogen hebben: het gaat erom dat daar stoffen inzitten waar je niet teveel van mag binnenkrijgen, zoals bijvoorbeeld in orgaanvlees veel vitamine A zit. Natuurlijk mag je wel vitamine A hebben, je hebt het zelfs nodig, alleen niet teveel. Daarom moet je een beetje oppassen met voedingsmiddelen waar veel van die stof inzit. Als je nog eens ergens over twijfelt zou ik even nagaan waarom het precies wordt afgeraden en dan kan je zelf wel inschatten hoe ver je kunt gaan.
 
Ik ben een van de weinige zwangere die drop mag eten (lage bloeddruk) maar omdat ik niet echt een dropeter ben, snoep ik meer van die zure snoep en winegums enzo. Kan geen kwaad voor de zwangere vrouw!
 
Wat ben ik blij dit te horen!! Ik word echt gek van mijn collega's die zeggen dat ik geen winegums en dergelijke mag eten. Ook ik mag drop eten. Net als Mika zeer lage bloeddruk. Voor mijn zwangerschap at ik echt dubbelzoute drop, die laat ik nu maar even staan. Maar af een toe een dropje gaat er wel in....
 
Vraagje: Hoe komt het dat je het verschil niet weet tussen drop en snoep? Kom je niet uit Nederland???
(Dit is absoluut niet rot bedoelt, gewoon een vraagje!!)
 
Terug
Bovenaan