Gekneusde rib maar door wat?

Hey allemaal,

Vandaag moest ik naar de gyn en alles was weer in orde dus weeral opgelucht he...
Nu in de trug weg was ik juist aan het vertellen tegen men tante dat men meisje altijd in men ribben stampt vanboven rechts,ze is al gedraaid en zit daar altijd met haar voetjes...
Nu ineens krijg ik daar een stampje en pijn dat dat deed,nu vanaf toen heb ik dus percies een gekneusde rib,hangt af hoe ik zit en als ik dan eens diep adem of hoest heb ik zo veel pijn he....
Zou het nu kunnen dat het door de stampjes komt,zal natuurlijk wel overgaan he maar wou ik nu wel eens weten :)
Had onlangs ook gelezen bij de follow up van men zwangerschap dat je vanaf nu de bewegingen vele harder zou beginnen voelen ivm dat er nog maar weinig plaats is in ons buikje en tgoh moet ze wel gelijk geven hoor,de laatste tijd doen ze echt soms pijn,maar dat hebben we er natuurlijk voor over he :)
Liefs orchideke

31 weekjes

Hallo,

Het zou best kunnen natuurlijk dat de gekneusde rib afkomstig is van de trapjes van je beeb. Zeker weten doe ik dat natuurllijk niet, ik bedoel ik weet niet of het mogelijk is maar lijkt me logisch van wel. Vraag het eens aan de gyn

Ik ben nu 20 weken zwanger mijn placenta ligt links achter. Degene die gisteren bij mij de 20 weken echo deed liet zien dat er maar echt weinig nodig is voor de beeb om tegen mijn buikwand aan te  trappen, hij zei "dat zul je wel flink gaan voelen als je verder bent".

Ik hoop dat het snel geneest en dat de pijn snel over is, lijkt me toch wel fijn voor de bevalling in ieder geval.

liefs
talke

Hey,

Bedankt voor je berichtje,ik zal met een keizersnede bevallen dus ja zal ik dan niet zo erg veel last van hebben he van die rib,stel je voor bij een gewone bevalling,ocharme voor diegenen die dit wel meemaken,denk dat dit geen pretje is he :)
Ja voel men meisje ook heel hard en heel snel eigenlijk dus mss ligt mij placenta dan ook wel achteraan,ik begon de eerste stampjes te voelen met 16 weken en ja is men eerste kindje en is dan wel vroeg...
Je zal ook kunnen genieten van je babytje nu he,die stampjes zijn o zo leuk he...
Bij mij begon ik dan echt te beseffen dat er zo'n klein wondertje in men buik zat,nu wel soms met de bijhorende pijntjes maar ja als het dat maar is he...
Liefs orchideke

Hoi,

Ik heb bij beide zwangerschappen gekneusde ribben gehad ong. vanaf week 20. Op dat moment werd de buik zo groot dat hij de ribbenboog meer openduwde. En idd door de kinderen zelf getrapt. Ik heb alleen tijdens de zwangerschap last gehad. Kon bijna niet meer liggen op een gegeven moment. Via de huisarts ben ik terecht gekomen bij Mensendieck therapie. Daar heb ik wat tips gekregen om toch beter te kunnen bewegen en slapen. Ook mocht ik bij pijn tijdens de slaap een paracetamol nemen. Daardoor kon ik in ieder geval 4-5 uur achter elkaar slapen. Bij de bevalling heb ik er geen last van gehad. Had het veel te druk met andere dingen om daar op te letten. Maar direct na de bevalling was de pijn weg! Ik kon weer normaal liggen! Wel zijn de ribben een paar weken nog gevoelig geweest. Maar geen echte pijn meer.
Hopelijk kun je wat met dit antwoord. Succes!

Groetjes, Cathy
Mama van Thom (maart 2003) en Danae (mei2006)

Aha dan is het toch dat klein stamperke dat dit veroorzaakt heeft :)
Kon ook bijna niet anders want ja,ik rust een hele dag en doe niet echt veel dus ja zou ook wel raar zijn dat je het dan krijgt he...
Is nu wel vandaag erger geworden want zit nu ook wat aan de achterkant van men ribben,zal wel overgaan he :)
Al een geluk dat ik dan een keizersnede krijg want ik kan me niet voorstellen dat ik nu de kracht zou moeten zetten en persen hoor :)
Liefs orchideke

Hoi Orchideke,

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook gekneusde ribben gehad. Auw auw auw.

En echt door mijn meisje geschopt hoor.

Maar ik had het er gewoon voor over (soms niet haha) en met de
bevalling eigenlijk geen last gehad. Was geconcentreerd op hele andere
dingen pfoeh.

Bij de tweede en derde heb ik het bijna niet gehad. Bij de tweede op
het laatst en de derde lag de hele zwangerschap met gestrekte benen.
Hoezo genoeg ruimte, lekker uitgerekt dus. En daar had ik weer een zeer
schaambeen van want hij lag heel lang in stuit.

Ben benieuwd wat deze gaat doen. Hij ligt nu nog lekker overdwars. En net als bij Talke heel ver vooraan, dus goed te voelen.

Ik hoop dat de baby het je niet zwaarder gaat maken.

Genieten van de laatste loodjes haha.

groetjes,

Vanessa 19,6 van de vierde

Terug
Bovenaan