gekneusde ribben

Hoi hoi

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik zo'n ongelooflijke pijn in mijn ribben/rug heb. Nou...mijn ribben zijn gekneusd zegt hij. Ik heb vorige week een griepje gehad waardoor ik wel wat hoeste, maar echt veel heb ik niet gehoest. Hij zegt dat mijn middenrif nergens heen kan doordat er een baby in de weg zit, en daardoor ontzettende druk op je ribben komt door het hoesten. Toch lijkt het me vaag dat je van een paar hoestbuien je ribben kunt kneuzen. Hebben meer mensen hier last van gehad.

De baby trapt gelukkig niet tegen mijn ribben...

liefs janine

Hoi,

Bij mij zijn mijn ribben al gekneusd sinds de kleine eronder gekropen is. Met week 20! Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik jaren geleden een flink ongeluk gehad heb waarbij ik de boel ernstig gekneusd heb. Een paar jaar geleden heb ik een kleine aanrijding gehad waarbij ze wederom gekneusd zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik last vanaf week 21. Ik heb hiervoor (en voor rug en bekken) mensendieck therapie gehad. Daar had ik wel baat bij, maar het ging pas echt over toen de baby geboren was. Tegen de pijn mag je 6x 500 mg paracetamol per dag hebben. Op aanraden van vk en gyn neem ik 1000 mg in 1 keer.Ik heb het vanaf week 30 iedere nacht gebruikt. Anders kon ik niet slapen van de pijn. En dan nog waren de nachten kort. Dit keer loop ik dus al vanaf 20 weken met gekneusde ribben. Nou heb ook ik een flinke verkoudheid gehad met flink hoesten. 1 kant wil nu absoluut niet meer! En ja, ik slaap weer met pijnstillers. Helaas is het uitzingen totdat het beter word, of tot de geboorte van de baby. En dat laatste is bij mij weer het geval denk ik.

Sterkte, ik weet dat het enorm pijnlijk en vervelend is. Neem gerust een paracetamolletje om fatsoenlijk te slapen. Zelfs langdurig dagelijks gebruik is niet schadelijk. Onze zoon heeft er ook niks aan over gehouden.

Groetjes, Kat ( bijna 27 weken!)

Hoi kat

Bedankt voor je reactie....ben wel wat gerust gesteld. Maar idd slapen is een ramp. Ik kan dan ook absoluut niet op mijn rug of rechterzij liggen, dus als ik links in slaap val, word ik wakker als ik me weer eens omgedraaid heb. Mijn huisarts zei dat paracetamol niet echt zou werken, dus dat ik dat beter niet kan doen dan. Ik wacht nog ff af en als het nog erger word zal het wel moeten.

liefs janine

Hoi,

De paracetamol doet ook niet superveel tegen de pijn. Het haalt net genoeg de scherpe randjes eraf om een paar uur achter elkaar te slapen. En die heb je hard nodig om een beetje fatsoenlijk te blijven functioneren. Raar dat de huisarts aangaf dat het weinig zou doen. Mijn vk en gyn waren daar makkelijker in. Die vonden slapen/rust belangrijker. Ik gebruik dan ook alleen paracetamol om te kunnen slapen. Dus meer als 1000 mg paracetamol per dag gebruik ik niet. De zetpilvorm werkt sneller dan de tabletvorm. Dit raadde de gyn mij aan. Gewoon te verkrijgen bij het Kruidvat. (zowel in 500 als 1000 mg vorm, en van hun eigen merk)

Groetjes, Kat

Ik heb dan geen gekneusde ribben, maar wel gehad!
Ook door het hoesten, een paar jaar terug.
Dat kwam door die heel erg fijne airco's in spanje!!
Ik heb zo gehoest dat daardoor mijn ribben of middenrif onstoken raakte en dat noemen ze dan ook gekneusd!

Ik kon haast niet (diep) ademhalen want alles deed zeer!
Het kan dus echt wel van het hoesten komen!!
Dit wilde ik zo alleen ff kwijt.

Succes met de verdere zwangerschap!!

Liefs Alma

hallo,

Ik wens je veel sterkte met je zwangerschap en gekneusde ribben. Ik heb zelf nog nooit gekneusde ribben gehad tijdens mijn zwangerschap , maar wel een paar keer zonder zwanger te zijn. Van een paard gevallen dom He!!!!. Ik kan me daarom goed voorstellen dat dit een grote kwelling is. Ik kon toen ook niet slapen maar de combinatie lijkt me nog erger.

nathalie

Terug
Bovenaan