gekneusde ribben

Hoi hoi

Ik ben vandaag naar de huisarts geweest omdat ik zo'n ongelooflijke pijn in mijn ribben/rug heb. Nou...mijn ribben zijn gekneusd zegt hij. Ik heb vorige week een griepje gehad waardoor ik wel wat hoeste, maar echt veel heb ik niet gehoest. Hij zegt dat mijn middenrif nergens heen kan doordat er een baby in de weg zit, en daardoor ontzettende druk op je ribben komt door het hoesten. Toch lijkt het me vaag dat je van een paar hoestbuien je ribben kunt kneuzen. Hebben meer mensen hier last van gehad.

De baby trapt gelukkig niet tegen mijn ribben...

liefs janine

Hoi,

Bij mij zijn mijn ribben al gekneusd sinds de kleine eronder gekropen is. Met week 20! Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik jaren geleden een flink ongeluk gehad heb waarbij ik de boel ernstig gekneusd heb. Een paar jaar geleden heb ik een kleine aanrijding gehad waarbij ze wederom gekneusd zijn. Bij mijn eerste zwangerschap had ik last vanaf week 21. Ik heb hiervoor (en voor rug en bekken) mensendieck therapie gehad. Daar had ik wel baat bij, maar het ging pas echt over toen de baby geboren was. Tegen de pijn mag je 6x 500 mg paracetamol per dag hebben. Op aanraden van vk en gyn neem ik 1000 mg in 1 keer.Ik heb het vanaf week 30 iedere nacht gebruikt. Anders kon ik niet slapen van de pijn. En dan nog waren de nachten kort. Dit keer loop ik dus al vanaf 20 weken met gekneusde ribben. Nou heb ook ik een flinke verkoudheid gehad met flink hoesten. 1 kant wil nu absoluut niet meer! En ja, ik slaap weer met pijnstillers. Helaas is het uitzingen totdat het beter word, of tot de geboorte van de baby. En dat laatste is bij mij weer het geval denk ik.

Sterkte, ik weet dat het enorm pijnlijk en vervelend is. Neem gerust een paracetamolletje om fatsoenlijk te slapen. Zelfs langdurig dagelijks gebruik is niet schadelijk. Onze zoon heeft er ook niks aan over gehouden.

Groetjes, Kat ( bijna 27 weken!)

Hoi kat