Gekolvde melk

hoi allemaal
Laatste paar dagen is het me opgevallen dat mijn afgekolvde melk in de koelkast, die ik gewoon in de afgekolfde flesje laat staan. Het lijkt wel alsof... ik vind het moeilijk om het te beschrijven.. De onderste melk waterig wordt, ik schud dan heel zachtjes zodat alles wordt vermengd, maar is dit wel goed?
Is mijn melk nog wel goed?
Ik zet gelijk de melk in de koelkast, moet ik het eerst op kamertemperatuur laten brengen?
Nou een hoop vragen dus, ik hoop dat iemand antwoord heeft.
Alvast bedankt
 
Hoi! Is normaal hoor, het vet uit de melk drijft op het 'waterige'als het een tijdje in de koelkast staat.Je kunt het ook gewoon gelijk in de koelkast zetten, hoeft niet eerst kamertemperatuur te zijn. En inderdaad ff schudden voor je het geeft.
 
Koemelk-uit-een-pak wordt gehomogeniseerd. Daardoor scheidt het water en vet niet meer.

Het is dus heel normaal dat vers afgekolfde melk er zo uit ziet. De ene keer zal die romige laag bovenop dikker zijn dan de andere keer. Dat hangt oa. af van het tijdstip van kolven, de hoeveelheid en de manier van kolven.

Heb je de melk nodig, zet je de fles gewoon zó in een bakje warm (niet heet!) water en halverwege schudden. Dan mengt alles weer goed.

Dat waterige deel is trouwens ook heel erg belangrijk! Daar zitten alle vitamines, mineralen en suikers in. Bovendien is het een goede dorstlesser voor de baby. Bij warm weer hoef je dan ook geen extra water te geven.

Heb je meer vragen over borstvoeding, kom dan eens kijken op het borstvoedingsforum: http://www.network54.com/Forum/89719

Petra
 
Terug
Bovenaan