gekookt water bewaren..

hoihoi!

Even een praktische vraag; ik kook altijd (bron)water om de fv van Sam mee te maken. Dit bewaar ik in 'oude' aventflessen, in de koelkast uiteraard. Nou kook ik (nog elke dag) ook deze flessen mee uit, omdat ik het idee had zo het gekookte water goed hygienisch te bewaren.
Maar als ik een dagje wegga is het niet handig om allemaal van die 'losse' flesjes met water mee te nemen en dacht ik eerder aan gewoon het Barleducpak waar het water ook uit komt.. maar die kan ik natuurlijk niet uitkoken! Of een andere fles ook niet..

Hoe doen jullie dit? Hoe bewaren jullie het water?
Hoor het wel!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Volgens mij hoeft dat bronwater helemaal niet gekookt te worden. Ik weet het niet zeker want ik geef bv, maar volgens mij heb ik dat eens gelezen of gehoord.

HeY

Inderdaad, je hoeft bronwater niet uit te koken! Dus ik zou gewoon lekker een pak bronwater meenemen en daar de voeding van bereiden. En als je het nog makkelijker wilt gebruik je gewoon kraanwater. Wij geven Mick al vanaf ze geboorte voeding bereid van kraanwater, op gewarmt in de magnetron. Ik stond er ook van te kijken hoor toen de kraamhulp dit deed. Want was ervan overtuigd dat het moest worden uitgekookt. Maar met de kwaliteit van het nederlandse water hoefde dit niet. En Mick heeft er nooit last van gehad.

Suc6
Doei Doei

Eeeeeuh, okee, ik kook het bronwater ook altijd.....

Maar als het gekookt is doe ik het terug in het (lege)   Bar-le-duc pak en zet het pak in de koelkast. Ik bewaar het niet langer dan 24 uur, de volgende dag kook ik weer nieuw.
Dus voor 5 voedingen kook ik het van te voren.

GR. P.

Als een pak bronwater gesloten is en je opent hem net, hoef je het 24 uur niet te koken.
Bij een geopend pak treden bacterien toe na 24 uur.
Zelf neem ik altijd kleine flesjes bronwater mee (nieuwe ongeopende flesjes)
Ook in de auto heb ik er 1 staan voor calamiteiten.

hoi Ptra,

vanmorgen heb ik nog ns met het CB gebeld om te vragen of ik nou echt zo stom bezig was om bronwater te koken.. maar nee hoor! Dit wordt aangeraden als de kleine last heeft van verstopping of krampjes.. door het water te koken, wordt het zachter, de kalk gaat er uit. En dit helpt dus tegen krampjes of verstopping! Duss.. ik blijf gewoon koken!

Groetjes, Margreet
trotse mama van Sam, 13 dec.

Sja, ik dacht eergisteren even te bekijken of ongekookte Bar-le-duc kan i.p.v. gekookte. Had dus gelijk weer een zielig kind, pijn in z'n buik, rekken en strekken, borrels in de buik en scheten laten.... En nog niet gepoept....

Dusssss ik blijf voorlopig weer gekookt water geven hoor.....
't Is eigenlijk geen moeite.
Wat ik wel doe is dat ik het al sinds een tijdje gewoon in de waterkoker laat. Ik schenk dan steeds vanuit de waterkoker. Dat deed mijn kraamhulp ook.

Groetjes van Ptra
Trotse moeder van Koen (26-10-06)

Terug
Bovenaan